Parfumul este deseori numit un instrument de seducție, făcându-se referință la proprietățile magice ale feromonilor și afrodiziacelor. Sună frumos, dar puțini oameni înțeleg despre ce este vorba.

Feromonii (inclusiv atractanți sexuali sau epagoni) au fost descoperiți pentru prima dată la mijlocul secolului trecut, când oamenii de știință germani au izolat bombicolul – o substanță cu care femelele de viermi de mătase atrag masculii. Astfel de hormoni „externi”, capabili să influențeze starea fiziologică și emoțională, se află în multe viețuitoare: cu ajutorul lor, indivizii din aceeași specie efectuează „comunicarea chimică”.

La majoritatea vertebratelor (dintre care suntem și noi), organul vomeronazal sau organul lui Jacobson este responsabil pentru primirea semnalelor volatile, dar faptul este că la om este considerat rudimentar, iar conexiunea sa neuronală cu creierul nu a fost dovedită. Din păcate, în lumea noastră umană, substanțele aromatice care inițiază un anumit comportament (și dorința sexuală) nu există. Și androstenolul, androsteronul, copulinele, care sunt clasificate printre ele, nu au niciun efect și s-au realizat multe experimente pe această temă. Deci, dacă doriți brusc să găsiți un partener cu ajutorul unui parfum cu feromoni, gândiți-vă dacă doriți să atrageți un vierme de mătase mascul.

Afrodiziacele și feromonii sunt unul și același lucru?

Afrodiziacul – substanța care mărește libidoul și stimulează activitatea sexuală – funcționează excelent atunci când este vorba de mâncare și există o explicație logică pentru acest lucru. De exemplu, lămâia și ginsengul au un efect stimulator ușor, iar fructele de mare sunt bogate în proteine ​​și oligoelemente (în special zinc și seleniu, importante pentru sănătatea reproductivă). Când notele „senzuale, seducătoare” de vanilie, tuberoză, iasomie sau mosc sunt numite afrodiziace, sună frumos, dar totuși trezesc dubii. Da, textele publicitare promit că parfumul vă va permite să obțineți statutul „într-o relație”, dar în realitate „totul este complicat”: percepția mirosurilor este subiectivă și depinde atât de fondul cultural, cât și de experiența noastră olfactivă personală. Sunt multe cazuri în care un bărbat i-a cerut iubitei să spele urgent unul dintre aceste „mirosuri ale ispitei”.

Distribuie articolul: