Spre sfârșitul studiilor, toți studenții au o întrebare – ce urmează? Pentru a nu se mulțumi cu primul loc de muncă care îl găsesc după absolvire, ci pentru a deveni un candidat de invidiat într-o companie mare, vă sugerăm să căutați stagii deja în al doilea sau al treilea an de facultate. Cu cât mai rapid începeți să vă încadrați în munca reală, cu atât va fi mai ușor să găsiți un loc de muncă după absolvire sau chiar în timp ce studiați. Iată de unde să începem.

Decideți ce vă doriți și ce puteți face

Împărțiți o foaie de hârtie în două coloane, prima se numește „ce vreau să fac”, iar a doua – „ce nu vreau”. Această metodă simplă vă poate ajuta să vă clarificați îndoielile și să vă conturați cu claritate zona de interes. După lista „ce vreau”, începeți o altă coloană „ce pot”. Vă va ajuta să vă identificați punctele tari și punctele slabe și vă va fi util la etapa redactării unui CV.

Frecventați târgurile de cariere

Majoritatea universităților organizează ateliere profesionale de câteva ori pe an, în care studenții pot afla mai multe despre potențiali angajatori și pot face contacte utile. La astfel de târguri, recrutorii de corporații internaționale găsesc adesea candidați talentați pentru stagii.

Monitorizați rețelele sociale ale companiilor

Urmăriți știrile de pe pagina companiei unde doriți să aplicați sau întrebați despre stagiu într-un mesaj personal. Anunțurile de recrutare a stagiarilor nu sunt întotdeauna postate public și a fi activ poate fi un avantaj.

Pe Facebook, puteți contacta direct managerii companiei – trebuie doar să configurați o căutare a persoanelor după locul de muncă. De regulă, angajații marilor companii internaționale își indică locul de muncă și pot accepta să ofere contacte HR.

Postările pe Instagram ale companiilor conțin postări despre căutarea stagiarilor și povești despre posturile vacante actuale, deci ar fi o altă platformă pentru căutarea posturilor vacante.

Înțelegeți ce așteptări are angajatorul de la dvs.

Studii. Este ideal dacă studiile se potrivesc cu domeniul de activitate al companiei în care căutați un stagiu. Dacă nu, merită să explicați în scrisoare motivațională modul în care studiile dvs. vă vor ajuta să contribuiți la creșterea companiei.

Competențe lingvistice. Limba engleză la un nivel nu mai mic decât nivelul intermediar este acum necesară în fiecare al doilea post vacant. Acest nivel este solicitat de la stagiari în PR, contabilitate, precum și în marketing și vânzări.

Soft skills. Abilitățile flexibile nu sunt asociate cu o anumită profesie, dar ajută în orice domeniu. Sunt apreciate abilitățile de comunicare, autoorganizarea și creativitatea. Trebuie să puteți lucra cu informații – să le consumați și să le utilizați eficient. Este important să rămâneți rezistent la stres și să luați decizii informate chiar și în situații neprevăzute.

Pregătiți-vă pentru interviul de angajare

Nu va exista a doua șansă de a face o primă impresie asupra recrutorului, deci este important să vă pregătiți corespunzător pentru interviu, astfel încât să nu vă faceți griji și să nu vă înroșiți.

Repetați. Simulați interviuri cu părinții și prietenii, și practicați răspunsul la întrebări neașteptate. Urmăriți câteva videoclipuri de vorbire publică, cum ar fi interviurile TED sau YouTube. Aflați cum se comportă comunicatorii și luați un exemplu.

Aflați cât mai multe despre companie. Nu toată lumea face acest lucru, deci atenția la detalii nu va lăsa indiferent angajatorul.

Citiți cu atenție despre postul vacant. Vedeți în ce ar putea consta meseria dvs., pregătiți întrebări. Citiți mai multe despre acest subiect. Acest lucru nu numai că va ajuta la evitarea neînțelegerilor în timpul interviului, ci vă va arăta și ca o persoană organizată cu obiective clare.

Consultați listele de întrebări frecvente la interviu. Gândiți-vă la răspunsurile pentru aceste întrebări.

Nu vă fie frică de refuz. Aceasta este doar o parte a călătoriei: fiecare interviu, fiecare scrisoare de intenție și CV-ul dvs. Învățați și câștigați experiențe noi în fiecare zi, iar greșelile sunt o parte importantă a experienței.

Sursă: mel.fm