Familia Graur din satul Ghidighici și-a transformat pasiunea pentru flori într-o afacere. De mai bine de 10 ani, aceștia cresc mai multe soiuri de flori de vazon, care, ulterior, ajung în casele și grădinile oamenilor.

Familia își amintește cum s-au mutat la casă și nu aveau nici măcar scările gata, iar ei voiau deja să planteze flori, atât de mult le plac, încât nu au stat mult pe gânduri: „Mă duceam pe la piață să fac cumpărături și îmi cumpăram diferite flori. Azi îmi luam una, în altă zi alta”.

Capul familiei, Adrian Graur, povestește că până a ajunge să afle din secretele unei plantații de flori cu succes: „… soția, în momentul când a văzut că se coace semința, a încercat să strângă semințele florilor pe care deja le aveam, exact așa cum le-ar fi strâns de la roșii și le-a reușit”.

În procesul de creștere și dezvoltare a afacerii sunt implicați toți membrii familiei, cot la cot muncesc zilnic pentru ca businessul să fie transmis din generație în generație: „Eu de mică munceam cot la cot cu părinții mei, mergeam și la piață ca să le vând. Știu totul despre florile pe care le avem în cele 5 sere”, spune Cătălina.

Fata a absolvit de curând facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării, din cadrul Universității de Stat din Moldova și acum se dedică în totalitate afacerii de familie. Tânăra spune că are planuri mari pentru această afacere și visează să o dezvolte la superlativ: „În pandemie am schimbat un pic atitudinea, dacă până atunci noi nu eram obișnuiți cu livrările la domiciliu, nu prea ne promovam în mediul online, odată cu pandemia, lucrurile astea au luat o altă întorsătură, una de succes”.

Pentru diversificarea serviciilor, tânăra a decis ca pe lângă livrarea de flori, pentru doritori, să livreze și baloane sau orice altceva își dorește cumpărătorul: „Este o părticică din activitatea noastră, de care am decis eu să mă ocup. Am început să comercializăm pe lângă florile de vazon și diferite flori de sezon, buchete și compoziții”.

Cătălina povestește că nu e ușor să lucrezi cu moldovenii, dar pasiunea pe care o are, întrece orice situație mai neplăcută din tot procesul afacerii: „Noi oferim livrare gratuită în raza orașului de la o anumită sumă. Totuși, pot să spun că din experiența noastră, majoritatea moldovenilor nu sunt predispuși să achite livrarea, și-o doresc, dar gratis, chiar și la sume mai mici, fără a înțelege care sunt cheltuielile noastre”.

Foto: facebook/ Cătălina Graur

Distribuie articolul: