Antrenorul și specialistul britanic James Dougian explică cum poți scăpa de burtica exagerată, care creează complexe multor femei. Găsiți în material „tipul” de burtică pe care îl aveți și urmați sfaturile specialistului. 

Mai întâi de toate, privește-te în oglindă din profil, în poziția în care mergi în fiecare zi, nu încerca să îndrepți spatele. Acum verifică prin intermediul imaginilor de mai jos ce tip de burtică ai.

„Colacul de salvare”

Cel mai probabil, ai o slujbă sedentară, petreci mai mult timp la calculator, iubești dulciurile și nu refuzi un pahar de vin la cină.

Ce te va ajuta să scapi de această burtică:

  • Alcoolul este dușmanul tău. Excesul de carbohidrați și zahăr va avea drept rezultat acest tip de burtică. Renunță la orice tip de băuturi alcoolice timp de cel puțin două săptămâni, apoi stabilește un grafic de 2-4 pahare de vin pe săptămână, nu mai mult.
  • Zahărul și sarea sunt interzise pentru o lună.
  • Introdu mai multe grăsimi sănătoase în dietă.: pește, ouă, nuci și avocado.
  • Mergi mai mult.

Burtica de stres

Trăsătura sa distinctivă este că grăsimea este în special în zona buricului, iar burta este întărită, nu moale. Persoanele care suferă de stres cronic și perfecționiștii sunt cele mai predispuse la acest tip de obezitate. Corpul lor produce prea mult cortizol, un hormon al stresului, care determină corpul să depoziteze grăsimi. Acești oameni beau adesea multă cafea și băuturi energizante.

Remedii:

  • Dormi cel puțin 8 ore pe zi. Chiar dacă pentru asta trebuie să renunți la un hobby sau la serialele relaxante de seară. Privarea de somn scade producția de hormonul leptină, care este responsabil pentru pofta de mâncare, iar corpul tău îți trimite semnale false de foame. În decurs de o săptămână, dacă urmezi un program de somn normal, vei observa că ai început să mănânci mai puțin.
  • Nu bea mai mult de două căni de cafea în timpul zilei.
  • Nu mai merge la sala de forță! Da, acesta este sfatul unui specialist. Nu-i de ajuns că muncești foarte mult la muncă și acasă, dar mai mergi și la sală unde te extenuezi complet, și organismul este în stres. Yoga, înotul, plimbările, le poți practica cât dorești, dar exercițiile cu greutăți și de forță trebuie să le reduci la minimum.
  • Adăugă mai mult magneziu în alimentație: apa minerală care este special îmbogățită cu magneziu, legume cu frunze verzi, nuci și alune.

Burta mică și joasă

De obicei o astfel de burtă este caracteristică femeilor care au devenit mame recent și lucrează foarte mult în sală sau au probleme cu spatele. Acest lucru face ca mușchii abdominali să prolabe, adică să „alunece” în jos. Ajungi să ai o poziție greșită cu spatele curbat în interior și abdomenul în față.

Ce va ajuta la rezolvarea rapidă a situației:

  • Îmbunătățește-ți alimentația. Apropo putem garanta că deseori ai dureri de stomac și nu ai scaunele regulate. Pâine de tărâțe, iaurturi și chefir, multe legume – și problema va dispărea.
  • Nu fă așezări. Astfel vei suprasolicita spatele. O excepție este atunci când lucrezi cu un antrenor profesionist, iar dacă le faci independent, atunci este interzis! Însă exercițiile de întărire a mușchilor spatelui trebuie efectuate zilnic.

Burta de mămică

Dacă tu încă nu ai devenit mamă sau ai născut cu mai mult de un an în urmă, dar în transport oamenii continuă să îți ofere locul, cel mai probabil, mușchii pelvieni și ai abdomenului sunt slabi.

Remedii:

  • Fă exerciții simple pentru abdomen și mușchii spatelui în fiecare zi. Nu te supraîncărca, dar nici să nu sari peste aceste exerciții.
  • Înlocuiește grăsimile nesănătoase cu cele sănătoase: mănâncă nuci, ulei și măsline în fiecare zi. Serios! Acestea te vor ajuta să arzi grăsimile rele și să absorbi mai eficient vitaminele din alimente.
  • Trage burta de fiecare dată când îți amintiți de acest lucru, acest exercițiu restabilește perfect tonusul muscular și nu duce la suprasolicitare. Odată ce te-ai obișnuit, vei merge întotdeauna cu abdomenul strâns. Nimic nu-ți va antrena mușchii abdomenului mai bine decât acest exercițiu.

Burta balonată

O burtă rotunjită care începe deasupra taliei este principalul simptom al…alergiilor. Cel mai probabil aveți o intoleranță la unele alimente, dar nu atât de severă încât să aveți o erupție cutanată pe corp și alte simptome vizibile. Organismul nu reușește în mod sistematic să facă față digestiei, motiv pentru care intestinele sunt umflate și balonate.

Ce te va ajuta:

  • Evită alimentele care provoacă balonare sau cele care conțin gluten (pâine, paste, cofetărie, pizza, prăjituri și cereale), alcool, drojdie (bere, brioșe, produse de patiserie) și jeleu (brânză, lapte, unt), cel puțin pe o săptămână. Dacă burta se micșorează, cauza a fost găsită!
  • Începe să servești micul dejun. Balonarea este o problemă obișnuită pentru cei care nu mănâncă dimineața, dar seara au o cină copioasă.
  • Bea mai multă apă.
  • În cele din urmă, problema poate fi în microflora intestinală deteriorată. Bea probiotice, mănâncă supe, smântână, varză, usturoi și ceapă.
  • Dacă niciuna dintre cele enumerate mai sus nu funcționează, atunci caută-ți alergenul alimentar cu ajutorul unui specialist.

Sursa: cosmo.ru