În timp ce un regim alimentar variat este esențial pentru ca sistemul imunitar să funcționeze fără probleme, anumite alimente vă pot mai degrabă, dăuna în loc să vă ajute sistemul imunitar. Mai mult, acestea, cel mai probabil fac parte din regimul nostru cotidian.

Salamul și crenvurștile

În produsele din carne care se află pe rafturile majorității supermarketurilor carnea, în sine, ocupă doar jumătate din compoziția de pe etichetă. A doua jumătate este amidon, lapte praf, sirop de glucoză, potențatori de aromă, stabilizatori, coloranți și grăsimi sub formă de incluziuni albe de untură. Aditivii grași și industriali sunt periculoși pentru sistemul imunitar, deoarece creează o sarcină crescută asupra sistemului vascular al splinei. Îndepărtează particulele străine potențial dăunătoare din fluxul sanguin și produce anticorpi. Grăsimile și aditivii contribuie la blocarea vaselor acestui organ vital.

Sosurile

Sosul de cașcaval achiziționat, tartarul și maioneza dețin recordul pentru grăsimile nesănătoase. La rândul lor, sosul bbq, curry-ul, sosurile fierbinți și dulci-acrișoare afectează agresiv mucoasa intestinală și o pot răni. În intestine trăiesc bacteriile benefice, distrugând agenții patogeni care intră în organism cu alimente. De asemenea, sintetizează vitaminele B și asigură absorbția vitaminei D, care reglează celulele imune din sânge.

Poate că cel mai inofensiv sos la mâncare este pesto și guacamole. Acestea pot fi preparate independent din produsele naturale și cu proporțiile de condimente de care aveți nevoie.

Cafeaua

Muncă intensă și urgentă, somn dezechilibrat, ziua scurtă, acum cafeaua devine prietena noastră fidelă pe tot parcursul zilei, nu doar dimineața. Dar, când este consumată pe stomacul gol, irită puternic membranele mucoase, acționând în același mod ca sosurile fierbinți. Prin urmare, în timpul unei pauze la locul de muncă, este mai bine nu doar să beți o ceașcă de cafea, ci să mâncați și o salată de legume. În plus, cantități mari de cafea pot perturba somnul, iar lipsa acestuia, se afectează negativ starea sistemului imunitar.

Sursă: marieclaire.ru