Ziua Internaţională a cafelei este marcată, în fiecare an, pe 1 Octombrie, fiind dedicată cafelei şi iubitorilor acestei savuroase băuturi. Cu această ocazie, în articolul de astăzi, vei afla care sunt beneficiile acestei băuturi.

Cafeaua provine din semințele sau boabele extrase din fructele arborelui de cafea, care se aseamănă cu cireșele. Atunci, când torni apă fierbinte peste aceste boabe uscate, prăjite și măcinate, obții băutura aromată, atât de apreciată de milioane de oameni la nivel mondial.

Foto: topreviewuri.com/

Te-ai întrebat vreodată dacă există un moment al zilei în care este cel mai bine sa-ți bei cafeaua? Sau cum este indicat să o consumi: cu lapte sau fără lapte? Și care sunt cele mai importante beneficii ale consumului de cafea asupra sănătății? Uite că acum vei găsi răspunsurile la aceste întrebări curioase. 

Foto: beko.ro

1. Cafeaua neagră, consumată cu moderație, poate avea o serie de beneficii pentru sănătate. Cafeaua conține antioxidanți care luptă cu radicalii liberi și scad riscul apariției anumitor tipuri de cancer. În plus poate reduce riscul apariției diabetului și a bolilor de inimă. În același timp, cafeina este ideală pentru stimularea metabolismului.

2. Cafeaua îmbunătățeste performanța fizică.

3. Dacă bei cafeaua între orele 9:30 și 11:30, atunci va fi cel mai bun efect. Însă, dacă o bei între 8 și 9 dimineața, când corpul este în alertă maximă în mod natural, nu are efecte.

4. Cafea cu lapte sau fără lapte? Cafeaua este o sursă de antioxidanți, substanțe care au o influență pozitivă asupra organismului, reducând riscul de a dezvolta unele afecțiuni și prevenind îmbătrânirea timpurie. Laptele este un aliment minune cu un conținut bogat de calciu și proteine.

Foto: gsd.protv.md/

Însă, când este vorba de lapte combinat în cafea, asocierea acestora nu este una dintre cele mai bune. Cafeaua împiedică absorbția calciului din lapte de către organism. Prin urmare, laptele își pierde valoarea nutritivă în combinație cu cafea. Problema poate fi însă oricând rezolvată cu un pahar de lapte în plus pe zi, însă unul care să nu conțină și cafea.

5. Cafeaua înlătură riscul de depresie și te face mai fericit.

Foto: beko.ro

Ține minte:

Mai mult de 300 de miligrame de cafeina pe zi poate fi nocivă.

Tu cum ți-ai băut astăzi cafeaua?

Distribuie articolul: