Serile reci de toamnă pot fi mai călduroase dacă te răsfeți cu noi delicii culinare. Vă propunem să încercați această rețetă care este o adevărată „bombă vitaminizată”. 

„Supa-cremă de sfeclă, de azi încolo e una dintre cele mai gustoase supe pentru mine. Are o textură fină și o catifelare păstoasă, aș zice, iar aroma este dată de usturoiul copt nedecojit. Încercați-o și-apoi mai stăm de vorbă”, spune food bloggera și nutriționista Victoria Marcu.

Beneficiile acestei legume pentru organism sunt uimitoare: „Sfecla roșie este leguma cu cea cea mai mare cantitate de vitamina K, nutrientul esenţial care ajută la prevenirea hemoragiilor, afecţiunilor pielii și care scade riscul de atac de cord. Contribuie la întărirea imunității şi este un puternic antiinflamator și detoxifiant.

Totodată tratează: afecţiuni ale ficatului, afecţiuni cardiovasculare, digestive”, atenționează nutriționista. Iată cum prepari supa-cremă de sfeclă roșie cu nuci și semințe.

Ingrediente:

  • 500 g sfeclă roșie,
  • 2 ardei grași roși,
  • 2 morcovi,
  • 2 cepe,
  • 7 căței de usturoi,
  • sare și piper,
  • ulei de măsline,
  • nuci și semințe la dorință.

Preparare:

1. Curățim toate legumele, în afară de usturoi, și le tăiem în cuburi mari,
2. Le stropim cu ulei de măsline, adăugăm usturoiul cu tot cu coajă, le amestecăm și condimentăm,
3. Le punem într-o oală, adăugăm puțină apă și le dăm la cuptor.
4. Când legumele s-au copt, scurgem o parte din zeamă, le punem în blender și mixăm, nu înainte de a decoji deja usturoiul. Treptat adăugăm zeamă în dependență de consistența dorită.
5. O putem servi atât caldă cât și rece cu semințe de susan, chia și nuci.

Sursa: Instagram.com/bunapapa

Vezi și: Tartă cu brânză și ciocolată, un răsfăț dulce cu aromă de nuci

Distribuie articolul: