„Majoritatea oamenilor cred că fericirea este un bun la care au acces doar cei care au un anumit nivel de trai, caracterizat de bogăţie şi prosperitate materială. Dar realitatea este că, fericirea depinde mult mai puţin de portofel, cât depinde de o anumită mentalitate”, dezvăluie dr. în psihologie.

Ce au în comun oamenii fericiți

Dacă am privi la oamenii care se declară fericiţi, am observa că singurele lucruri pe care le au în comun sunt anumite atitudini, obiceiuri şi practici, care nu ţin nicidecum de poziţia socială sau de lucrurile pe care le posedă. Aşa se explică faptul că există oameni săraci care totuşi sunt fericiţi, precum şi oameni bogaţi nefericiţi.

Banii în relație, ceartă pentru soți? Psihologul Aurelia Balan vă spune cum să ajungeți la o înțelegere

  • Trebuie să fim fericiți astăzi

Este nedrept să căutăm fericirea în viitor, deoarece în felul acesta nu preţuim ceea ce am obţinut până în prezent şi mereu tânjim după ceea ce nu avem, care, de multe ori, nici nu ştim ce este, din acest motiv prima practică care ne aduce fericirea mai aproape este recunoștința/mulțumirea.

  • Recunoștința

Potrivit cercetătorilor, recunoştinţa contribuie la reducerea nivelului de stres şi ne face mai bucuroşi, mai pozitivi şi mai fericiţi. Una dintre metodele prin care ne putem manifesta recunoştinţa este trimiţând o scrisoare, un e-mail, un SMS cuiva căruia avem motive să-i mulţumim sau să-i fim recunoscători. Aceste lucruri vor mări cu 25% nivelul nostru de satisfacţie şi fericire.

  • Recapitularea zilei

Înainte de a merge la culcare, ia-ţi câteva minute pentru a te gândi sau a face o listă cu cel puţin 5 lucruri bune care ţi s-au întâmplat în timpul zilei. Și tot atâtea pentru ce s-a întâmplat oamenilor din jurul tău. Poate nu ţi s-a întâmplat nimic extraordinar, dar sigur vei găsi câteva momente în care te-ai simţit mai bine datorită unor întâmplări sau lucruri mici din ziua respectivă (gândește-te cât ești de fericit pentru că mergi, vezi, poți să îți îmbrațișezi oamenii dragi). Studiile au arătat că cei care au dobândit acest obicei sunt mai puţin stresaţi, au mai puţine simptome de depresie şi sunt mai fericiţi.

  • Mergi la plimbare!

Indiferent de timpul de afară, fă un ritual din a face plimbări scurte. Cel puțin jumătate de oră zilnic își va spune cuvântul și o să simți o mare diferența pozitivă. Ieși la discuții cu prietenii, mai ales cu cei pe care nu i-ai văzut de mai mult timp. Încearcă un sport nou, dacă nu ai curaj să mergi la sală, pe internet găsești multe lecții pentru începători.

  • Scrie liste cu dorințe, cel putin o dată în lună.

Așa o să stai față în față cu ceea ce vrei să realizezi și o să înțelegi unde e nevoie sa stabilești priorități.

  • Curăţă şi organizează-ţi lucrurile dintr-o cameră a casei pe care ai neglijat-o în ultima perioadă
  • Dormi mai mult, dacă te-ai neglijat din acest punct de vedere.
  • Dezvoltă interes față de religie și spiritualitate
  • Citește, citește și iarași citește.
  • acte de binefacere, bucuria altora e molipsitoare.
  • Ai grijă atât de psihic cât si de fizicul tău.
  • Sănătatea înseamna armonie între trup și suflet. Evită să bârfești, asta îmbolnăvește la propriu
  • Planifică și mergi în călătorii, chiar dacă sunt scurte, de weekend, te vor îmbogăți enorm.
  • Mergi la un concert. Muzica bună poate fi o terapie Roagă-te și meditează.

Practici recomandate pentru îmbunătățirea focalizării, a atenției, pentru a menține calmul, și pentru creșterea stării de fericire.

Dansează! Dintre multe activități, dansul produce hormonul fericirii în cele mai mari cantități. Pur și simplu, e combinația perfectă: muzică, distracție și mișcare!

Dezvoltă un hobby, e un pas important pentru a ieși din anonimat dar și pentru ați oferi un plus de valoare.

Doctor în psihologie, Aurelia Balan.

Vezi și: 7 trucuri pentru o memorie bună sau cum să „îngrășăm porcul” în ajunul examenelor, de la psihologul Aurelia Bălan