Este curioasă, iată de ce probabil a ales, acum 10 ani, profesia de jurnalistă. Are o peniță de copywriter și poate să programeze totul la secundă. Vorbim despre Cristina Pohilenco, omul care a făcut media timp de 10 ani, a dezvoltat mai multe produse la Jurnal TV, iar acum își încearcă norocul în mare televiziune globală. Este foarte perseverentă și, precum ne-a spus chiar ea, Cristina acum știe cum să primească un „Da” ca răspuns în aproape orice situație.

10 ani lucrați în media

„`Bună! Sunt Cristina Pohilenco, am 27 de ani și anul acesta împlinesc 10 ani lucrați în media.` Cam cu așa un mesaj sărbătoresc în fiecare an faptul că am norocul să fac ceea ce-mi place enorm: televiziune și media. Anul acesta împlinesc 10 ani de când am dat de gustul televiziunii și am norocul să lucrez în acest domeniul. Credeți-mă, acești 10 ani echivalează cât o viață, mai ales dacă începi de la 17 ani, acel moment în care se conturează personalitatea unui om”, ne spune Cristina.

Be a part of Jurnal TV

„Mă simt atât de mândră să zic asta, pentru că Jurnal TV a scris istorie… Am cunoscut niște oameni geniali care au văzut în mine un potențial interesant, bun de explorat. Iar cel mai valoros lucru de-a lungul acestor nouă ani de TV este faptul că am dat peste oameni care au văzut ceva în mine, chiar în momentul în care nici eu nu credeam că aș putea să o fac. Mă simt mândră că am avut parte de o educație în televiziune de la cei mai buni și am reușit să cresc în carieră într-un mod sănătos și fiind parte din absolut fiecare etapă esențială a ceea ce înseamnă această bucătărie”, ne mai povestește jurnalista.

O aventură „bună de pus în ramă”

„La început am lucrat ca reporter pe domeniul cultural, la care, într-un moment dat, textele scrie de mine au ieșit în evidență, iar mâna mi-a fost pusă la încercarea de a scrie câteva texte promoționale. După câțiva ani sclipitori alături de cei mai creativi membri ai echipei, mi-a fost pusă în față șansa de a deveni Director de Programe. Distribuția conținutului și întreg procesul de negociere cu casele globale de distribuție, apoi analiza datelor comparative de audiență și disponibilitate 24 de ore din 24, 7 zile pe săptămână, pe care aș repeta-o cu mare drag oricând”.

A încercat mecanismul și în SUA

„Adoram să fac interviuri cu personalități diferite, în cele mai originale și interesante locații. Cred însă că experiența și adrenalina de a fi în emisie directă rareori are grad de comparație. Apropo, am reușit să produc o emisiune filmată în Statele Unite ale Americii și chiar în timpul lansării unei noi emisiuni, am vrut să experimentez cum e să fii persoana care dirijează prompterul prezentatorilor. Din pură curiozitate. Trebuie să înțelegi cum funcționează fiecare rotiță a mecanismului numit „televiziune” ca să te poți numi un adevărat „om de televiziune” în toată frumusețea termenului”, mărturisește Cristina.

Un nou capitol

„Îmi place să zic că am trecut pe cealaltă parte a podului, iar acum lucrez în domeniul distribuției internaționale de content televizat. Într-un prezent în care peisajul mediatic global se schimbă cu o viteză extraordinară, îmi place să prind ritmul schimbărilor și să fac parte din acest proces. Am primit propunerea de a face parte din echipa unei companii de producție și distribuție de content de divertisment, iar ambițiile proprii și provocările mă acompaniază în fiecare zi. Am învățat deja: adevăratul proces de vânzare și negociere începe cu un „Nu” primit ca răspuns. Atunci începe adevărata distracție și provocare”, recunoaște jurnalista.

Șansele și oamenii-cheie

„Funcția pe care o dețin acum îmi oferă șansa de a cunoaște și de a lucra împreună cu jucători mari de pe piața internațională, posturi de televiziuni, platforme OTT și VOD, companii de producții și mulți oameni-cheie și factori de decizie din industria mediatică și digitală din lume. În același timp am șansa de a participa la cele mai importante evenimente și târguri de content televizat din lume: în Cannes, Miami, Budapesta, Moscova, Barcelona, Cancun și multe alte locații faimoase pentru aceste întâlniri între reprezentanții media din întreaga lume”, ne mai spune Cristina Pohilenco.

Am înțeles în acești ani…

„…că este foarte important să dai 185% din tine, să fugi din zona de confort și să faci din lene un dușman. Cam cu așa tovarăși am petrecut ultimii 10 ani din viața mea și mă gândesc cu multă seninătate spre următorii 10 ani lucrați în media. Cred că am avut norocul de a avea mereu alături de mine oameni lecții și oameni binecuvântări. Probabil unul dintre cele mai importante lucruri în acest domeniu este să înțelegi faptul că succesul adevărat este în echipa cu care lucrezi. Nu trebuie să îți alegi un job bun, dar să-ți alegi un șef bun, un mentor de la care să ai ce învăța. Oamenii „cu care mergi la drum”, colegii de lucru, prieteni și partenerii de viață fac suma a ceea ce ești și devii tu.”

Distribuie articolul: