Specialități tradiționale cu Potențial de certificare cu STG, vinuri din zona cu IGP „Valul lui Traian”, dar și ceaiurile bio, în proces de certificare ca indicație geografică au fost vedetele serii la cel de-al doilea eveniment din Campania #AutenticMoldovenesc. Agenția de Stat pentru Proprietate Intelectuală, cu suportul proiectului UE și cu susținerea mediatică Agora și EA.md au adus din nou la povești antreprenorii care cred în tradiția producerii de calitate.

Am avut parte de un masterclass de preparare a plăcintei miresei de Olănești – o găselniță culinară identificată de studiul UE cu potențial de a fi certificată ca Specialitate Tradițională Garantată. Doamna Zinaida Petricenco ne-a demonstrat pe loc prepararea și ne-a împărtășit rețeta.

Alte două povești, a Ceaiului de Zăbriceni și a vinurilor „Podgoria Vin”, au venit să motiveze și alți antreprenori că drumul către obținerea certificatelor de Indicație Geografică și Denumire de Origine protejată este foarte accesibil.

Oaspeții serii, cei interesați de subiect, dar și bloggeri sau influenceri, invitați pentru a se familiariza cu subiectul au servit din specialități și s-au delectat într-o atmosferă plăcută la Rozmarin Cafe.

Cei care au reconfirmat tradiția prin inserțiile cu #LivraredeMuzică au fost tinerii talentați de la Bondari Band.

Acest reportaj apare în cadrul campaniei de promovare a produselor tradiționale moldovenești cu Indicație Geografică, Denumire de Origine și Specialitate Tradițională Garantată „Autentic Moldovenesc”, lansată de Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI), cu finanțarea Proiectului UE „Suport pentru asigurarea respectării drepturilor de proprietate intelectuală” în Republica Moldova.