Membrii Comunității Internaționale #Winelover, din 11 țări, s-au delectat cu Vinul Moldovei în cadrul celei de-a 8-a aniversări a Comunității. Aceasta este sărbătorită anual de Valentine’s Day în diverse țări. În acest an, țara-gazdă a fost Republica Moldova, fiind selectată prin vot. 

Aniversarea #Winelover s-a desfășurat în țara noastră între 13-16 februarie 2020 și a inclus experiențe unice pentru pasionații de vin. Oaspeții din România, Portugalia, Marea Britanie, SUA, Grecia, Elveția, Italia, Ungaria, Australia, Germania, Rusia și Suedia s-au familiarizat în această perioadă cu Vinurile Moldovei, dar și cu oportunitățile de turism enogastronomic din țara noastră.

Director-adjunct al Oficiului Național al Viei și Vinului, Irina Bistrițchi a menționat: „Misiunea noastră este de a crea o imagine Vinului Moldovei și de a face tot posibilul pentru a îmbunătăți calitatea vinurilor noastre. Sperăm că și Comunitatea #Winelover va savura vinurile autohtone, se va bucura intens de experiența trăită aici și va promova Moldova ca pe o destinație turistică unică”.

În cadrul primei degustări, organizatorii și partenerii au prezentat regiunile cu indicație geografică protejată și soiurile de struguri din care se produc vinurile autohtone. Ulterior, participanții au degustat vinuri caracteristice fiecărei regiuni, împărtășind păreri și experiențe senzoriale despre pasiunea lor comună.

„Doi ani în urmă, am găzduit a 3-a ediție a Conferinței Globale a Turismului Vitivinicol, sub egida UNWTO și mulți au fost atunci sceptici. Străinii se întrebau unde este Moldova și dacă, cu adevărat, există vin bun aici. Însă după acest eveniment am simțit o mare mândrie când țara noastră a fost poziționată pe harta globală a vinurilor. Noi astăzi avem posibilitatea să ajutăm Comunitatea #Winelover să descopere mai bine ce înseamnă Moldova în domeniul vinicol și nu doar, deoarece vinul este o adevărată cultură. Prin intermediul acestor evenimente credem că vinurile țării noastre vor căpăta o mai mare popularitate, iar Moldova prin destinațiile sale oenoturistice se va alinia la circuitul turistic global” a declarat directorul general al Agenției de Investiții din Moldova, Rodica Verbeniuc.

Comunitatea #Winelover este un grup internațional format din peste 25000 de membri, uniți cu pasiunea pentru vin. Principalul scop al asociației este promovarea culturii de consum a vinului și împărtășirea de practici, și experiențe care țin de regiunile vitivinicole din întreaga lume.

Evenimentul a durat patru zile și a fost organizat de Winetours Moldova cu suportul Oficiului Național al Viei și Vinului, al Agenției de Investiții din Moldova, al Proiectului de Competitivitate din Moldova și finanțat de USAID, și Guvernul Suediei.

Distribuie articolul: