Astăzi în cadrul conferinței organizate de către Agora în comun cu Școala de Studii Avansate în Jurnalism s-a pus în discuții tema: „Sunt aparițiile editoriale evenimente de presă”. Editori, scriitori, studenți și jurnaliști activi de pe ambele maluri de Prut au discutat acest aspect în cadrul conferinței, organizată cu ocazia „Zilelor Literaturii Române la Chișinău”.

Participanți: Lavinia Bălulescu (Adevărul); Vasile Botnaru (Europa Liberă); Adrian Ciubotaru (Revistă literară); Dinu Guțu (Art7); Igor Guzun (știri pozitive); Pavel Păduraru (Timpul); Lucia Țurcanu (Sud-Est cultural); Luiza Vasiliu (Scena9). Moderatori: Sorina Ștefârță

Iată rezoluțiile venite din partea vorbitorilor, la finalul conferinței:

1. Pentru promovarea cărților scriitorii contemporani trebuie să întrețină o relație bună cu presa, direct cu jurnaliștii.  Materialele jurnalistice vor fi prezentare în mod inedit, pornind de la istorii personale, de la povești.

2. Crearea și continuitatea unei cronici de carte în Republica Moldova, în format modern. Aceasta va permite cititorilor să afle despre recomandările pentru lectură, noile apariții și menține efectul lor pe o durată mai mare.

3. O promovare de succes a unei cărți poate fi făcută prin prisma bloggerilor, influencerilor, instagramerilor etc.

4. Pentru că cititorii îşi petrec mult timp online, rețelele sociale la fel sunt o metodă bună de a promova o carte. Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, interviuri cu scriitorii ,videoclipuri de promovare şi diverse ştiri din lumea cărţii.

5. Scriitorii, cot la cot cu editorii, ar trebui să organizeze altfel de evenimente, altfel de lansări, fotograf meseriaș care să-ți asigure câteva zeci de poze bune de realizat un album al lansării, cu ecouri despre carte pe termen lung.

6. Fă un video-trailer, trebuie doar să ai o idee haioasă legată de carte, pe care o poți filma și singur cu telefonul. La fel de bine poate fi și o scurtă lectură din carte, un pasaj cheie sau ceva reprezentativ.

7. Deschide-ți un site / blog, o simplă pagină pe blog, dar bine structurată și cu multe informații despre publicațiile și activitatea ta de scriitor. Astfel depinde de tine cât timp vrei să aloci în promovarea cărții tale. Poate ai planuri mari, așa că dacă ai timp să menții un blog separat, strict al cărții, ultima variantă te-ar ajuta mai mult.

Autor: Mihaela Croitor, stagiară