A treia ediție a programului de accelerare a startup-urilor din industria modei „ZIP Acceleration Program” s-a încheiat cu desemnarea și premierea câștigătorilor. Designerii celor mai reușite idei de afaceri în domeniul modei vor merge la Fashion Technology Accelerator din Milano. 

După ce timp de şase luni, 11 startup-uri din domeniul fashion, au participat la o serie de training-uri despre marketing, vânzări și alte necesități specifice domeniului modei, designerii au reuşit să accelereze dezvoltarea propriilor afaceri. Juriul a selectat două cele mai reușite startup-uri, iar designerii lor vor beneficia de un curs fashion la Milano, unde vor fi față în față cu specialiști internaționali din lumea modei italiene.

Haskel este unul dintre brand-urile care va merge la Milano. Angelica și Natalia sunt două prietene care confecționează genți pentru femei. Acestea au luat Premiul Mare. Pe lângă cursul de la Milano, creatoarele de modă vor primi 500 de dolari pentru participarea la expoziții. 

 

Administratoarea celui de-al doilea brand care pleacă la Milano este Iuliana Chiroșca care confecționează pălării pentru femei. A început activitatea în lumea modei după ce a renunțat la postul de juristă din cadrul Serviciului Fiscal de Stat (SFS). „Nu am greșit atunci când am plecat de la SFS. A venit într-un mod absolut firesc. În cadrul programului am făcut mentorat în vânzări, marketing, brand etc. Am implementat o strategie de marketing pentru pălării”, spune Iuliana Chiroșca, administratoarea brand-ului Julie Anne, care s-a ales cu locul II.

Toți participanții (11 startupuri) vor primi câte un abonament de șase luni la ZIPhouse.

Prezentă la evenimentul de premiere, Ambasadoarea Suediei în Republica Moldova, Anna Lyberg, a spus că, nefiind un expert în fashion, în ultimul timp a văzut lucruri interesante în domeniul modei din țara noastră. „Este inspirațional și interesant să observ creativitatea din spatele acestei industrii, nu doar cele mai recente tendințe, dar și inovațiile din acest domeniu. Am văzut multe lucruri interesante, inclusiv la Moldova Fashion Days”, povestește Anna Lyberg.


Precizăm că Ambasada Suediei împreună cu USAID și UK aid, prin Proiectul de Competitivitate din Moldova, susține dezvoltarea industriei de modă din Republica Moldova. „Acesta este unul din programele noastre principale pentru a spori competitivitatea în Moldova și de asemenea în industria de modă, unde observăm un potențial imens când vine vorba despre oportunități de business, locuri de muncă, precum și susținerea femeilor în antreprenoriat”, a spus Excelența Sa.

La rândul său, șeful Sectiei de Programe în cadrul Ambasadei Marii Britanii, Chris Perkins, a menționat că prin astfel de programe se dezvoltă afacerile mici. „Am observat dezvoltarea surprinzătoare a unor companii mici. În cadrul altor ediții ale Programului de Accelerare am remarcat creșterea afacerilor mici, care au reușit să transforme concepte simpliste în expoziții sofisticate, ulterior participând chiar și la expoziții în Londra. E impresionant să vezi cum companiile mici cresc de la a fi un student în acest business la adevărați antreprenori în domeniul fashion”, a spus Perkins.

 

Cele 11 echipe selectate din peste 40 de aplicări online, timp de 6 luni, au participat la o serie de traininguri și sesiuni targhetate menite să-i direcționeze la o dezvoltare accelerată. Instruirile aprofundate în dezvoltare de produs, design, marketing, business model, branding, export, HR, e-commerce au fost însoțite de monitorizarea mentorilor, care au fost alături de startup-uri pe întreaga perioadă a Programului. Experți din Italia, Franța, Marea Britanie, SUA, Rusia și Republica Moldova au fost cei care au adus un aport enorm în creșterea și evoluția startup-urilor.

Programul de Accelerare pentru startup-uri din domeniul fashion și lifestyle a fost lansat în luna februarie de Centrul de Excelență în Design și Tehnologii ZIPhouse, parte componentă a Universității Tehnice a Moldovei, în parteneriat cu Asociația Patronală a Industriei Ușoare (APIUS), cu suportul Guvernului Marii Britanii și a Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID, Suedia și UK aid. Cea de-a treia ediție a întrunit 11 startup-uri cu potențial de dezvoltare locală și internațională și a avut ca scop accelerarea lor pe diferite nivele.

 

Distribuie articolul: