Dacă te-ai prins că mergi pe stradă și îmbraci vizual oamenii, le schimbi culoarea cămășii sau le adaugi accesorii ținutelor, așa cum făcea Victoria Scripnic, atunci trebuie să te faci designer. Cam așa a decis ea să urmeze o facultate în domeniu și, din creație în creație, și-a zis să încerce anul acesta la Mândria, concursul tinerilor designeri, inițiat de Klumea. Ce înseamnă pentru ea rochia mamei – tema acestei ediții, cum a reinventat-o și unde se poate manifesta în zilele noastre un tânăr creator de haine.

Arta, în toate manifestările ei

„Să spun că de mică am cusut și am avut dorință de a deveni designer vestimentar aș minți. Eram pasionată de artă în toate manifestările ei. Am ales designul vestimentar deoarece aveam (și mai am) obiceiul să îmbrac vizual oamenii pe care îi întâlnesc în decursul zilei, cred că anume această m-a făcut să aleg acest domeniu. Îmi pare absolut imperios să faci studii, iar pentru mine Academia (AMTAP) este temelia la tot ce știu eu despre modă în acest domeniu. Și toate cunoștințele acumulate îmi sunt zilnic de mare folos”, ne spune Victoria.

Boemi și creativi

„Pe parcursul anilor de studii am avut parte de profesori care m-au susținut și îndrumat foarte mult și le sunt recunoscătoare cadrelor didactice că au avut răbdare cu noi. Noi, cei de la arte, suntem mai boemi, mai rebeli din fire, asta însă poate genera multă creativitate. Am avut mai mulți profesori deosebiți, dar probabil aș spune „mama-profesoară” pentru mine a fost Luminița Gorcinschi. Ea m-a susținut emoțional foarte mult”, recunoaște tânăra creatoare.

Sentimente, în siluete evazate

„Mi-a plăcut tema „Rochia Mamei”, atâtea amintiri trezește… Pentru mine rochia mamei nu este despre haine, ține de sentimente, este căldură, dragoste și dor. Am creat trei ținute vestimentare într-o stilistică vintage sau retro, inspirate din hainele tinereții mamei mele, a mamelor noastre. Am croit siluete evazate, lejere, libere”, spune pentru EA.md Victoria Scripnic.

Performanța unui brand…

„Mi-ar plăcea să mă afirm ca designer vestimentar la noi în țară. Dacă nu aș putea să o transform într-o afacere personală, atunci aș vrea să activez ca designer vestimentar pentru un alt brand. Nu e greu să creezi un brand de haine – sunt multe. Toată performanța se vede în menținerea brandului și în capacitatea de al face să fie rentabil. Perspective pentru domeniul fashion sunt multe și astăzi, și în viitor, iar ele țin în cea mai mare parte de online, de e-commerce, de marketing”, este de părere Victoria.