Moda este pentru toți. Dacă acum 10-20 de ani în urmă modelele din industria fashion încă trebuiau să fie toate la fel – 90, 60, 90, înălțime de 1.80 și zâmbet impecabil, astăzi consumatorii s-au săturat de perfecțiune. În prezent există o dorință tot mai mare de a vedea pe podiumuri diferite tipuri de frumusețe. Formele apetisante nu mai sunt judecate, modele plus size devenind un must al industriei fashion. Un alt pas îndrăzneț al industriei este promovarea modelelor cu trăsături fizice deosebite, aici ne referim la albinoși, persoane în vârstă sau chiar persoane cu sindromul down. 

De mai mulți ani deja în România se organizează Gala Atipic Beauty. Acest proiect prezintă oamenii cu dizabilități dintr-o altă perspectivă, mai exact, frumusețea care învinge boala. Pe podiumul de prezentare, modelele în scaun rulant sunt însoțite de vedete. Scopul prezentării de modă este acela de a dovedi că eleganța vestimentară nu are granițe și poate fi adoptată de oricine, indiferent în ce situație se află.

Exemplul acestui eveniment a fost preluat și în Republica Moldova. În cadrul Moldova Fashion days au defilat persoane cu necesități speciale.

Ieri, un brand de la noi a făcut un pas, credem noi, uriaș pentru ceea ce înseamnă toleranță și atrage atenția producătorilor autohtoni să fie atenți și la nevoile persoanelor cu dizabilități.

Un brand de haine pentru bărbați a folosit imaginea unui bărbat în scaun cu rotile pentru a-și promova noua colecție. Gestul a fost lăudat de internauți, care au distribuit fotografia.

Foto: celio.moldova/Instagram 

Potrivit Asociației MOTIVAȚIE, circa 7% din populația R. Moldova trăiește cu o dizabilitate, iar unele unele lucruri elementare, cum ar hainele, lenjeria, încălțămintea nu sunt adaptate necesităților lor, majoritatea producătorilor ignorând aceste aspecte.