Compania aeriană, Flyone, care operează zboruri din Chișinău, a anunțat pe pagina de facebook că anulează câteva zboruri. Pasagerii sunt revoltați și în comentarii la anunțul companiei aeriene, susțin că nu ar fi fost informați despre aceste schimbări și compania aeriană nu ar răspunde la telefon.

Astfel, Flyone anunță că orarul curselor din 19 martie vor suporta modificări din cauza unei defecțiuni tehnice.

Flyone anunță amânarea curselor spre Dublin și Tel Aviv pentru data de 20 martie, iar cursa spre Verona a fost anulată. Compania Flyone susține că pasagerii vor primi un email de informare, în comentarii, însă, pasagerii anunță că nu ar fi fost anunțați.


„Nu am primit nici un email. Avem 30 minute de când sunam și nimeni nici nu răspunde la telefon, care-i situația poate cineva sa spună ceva!? Noi nu putem zbura când vrea compania, avem nevoie să zburăm în ziua și la ora când am cumpărat biletele. Mâine trebuie sa ajungem la lucru, copilul să ajungă la școala, ce înseamnă asta! Urât de tot ce se întîmplă, FLYONE trezirea, ce se întîmplă!?” a scris un pasager.

„Aveam programat zbor spre Chișinău pe 19/03 și de întoarcere pe 30/03 , și reprezentantul companiei nea comunicat opțiunile:pe 25/03 de la Parma (încă câteva sute km in plus) sau pe 30/03 când aveam bilet de întoarcere… a treia opțiune de restituire a sumei în e-mail nu este menționată. Pentru incomoditate flyone ce sumă achită?” întreabă altă clientă.

„Eu foarte tare sper, că în lună iulie și august nu vor fi anulate zborurile. Căci în aceste luni au cumpărat foarte mulți oameni bilete cu această companie. Flyone, dați un număr de telefon, la care va putem contacta. Căci pe care îl aveți, de fix, nu răspunde nimeni” scrie o altă clientă.

În replică, mesajul companiei Flyone, a răspuns unei cliente precum:

Stimate pasager, ne pare rău pentru experiența dvs.și a tuturor pasagerilor curselor anulate. Cu părere de rău din cauza unei defecțiuni tehnice, acest zbor nu putea fi operat. Notificare despre toate opțiunile oferite de companie au fost expediate pe email fiecărui pasager în parte. Dacă ați cumpărat biletul prin intermediul unei agenții, rugăm să contactați nemijlocit agenția.
Cerem scuze de rigoare și vă așteptăm cu drag la bordul aeronavelor noastre!

Pe data de 3 martie curent, Autoritatea Aeronautică Civilă (AAC) a venit cu o reacție în ceea ce privește anularea sau reținerea unui zbor.

Pași de urmat în cazul anulării sau reținerii unui zbor

În contextul anulării mai multor curse, Autoritatea Aeronautică Civilă îndeamnă pasagerii să urmeze următoare etape în cazul retinerii sau anulării zborului. În cazul anulării unui zbor regulat, consultați site-ul www.caa.md, Protecția consumatorilor, zboruri anulate – https://www.caa.md/zboruri-anulate-3-30

În cazul întârzierii unui zbor regulat, consultați site-ul www.caa.md, Protecția consumatorilor, zboruri întârziate https://www.caa.md/zboruri-intirziate-3-29
În cazurile când pasagerul a procurat un bilet de avion de la compania aeriană, pentru o cursă regulată, asistența urmează a fi oferită de către compania dată. Solicitările și reclamațiile vor fi direcționate în adresa companiei aeriene, iar ulterior, în cazul unui rezultat nesatisfăcător, în adresa Autorității Aeronautice Civile – adresa: mun. Chişinău, bulevardul Dacia, 80/2. Concomitent nu ezitați să apelați telefonul consumatorului (022)823583 pentru o consultație.
În cazul unei curse neregulate, charter, atunci când pasagerul a procurat un pachet turistic, prin intermediul unei agenții de turism și nu are legătură directă contractuală cu compania aeriană, asistența va fi acordată de către agenția turistică. Solicitările și reclamațiile vor fi direcționate în adresa agenției de turism, iar ulterior, în cazul unui rezultat nesatisfăcător, în adresa Autorității Aeronautice Civile.