Pierderile de memorie sunt inevitabile după o anumită vârstă, dar medicii spun că aceasta poate fi exersată cu rezultate foarte bune pe termen lung. Află ce ar trebui să faci pentru a întârzia procesul.

În general, memoria se deteriorează timpuriu din cauza lipsei activităților de stimulare. Dacă pe termen scurt, aceste pierderi de memorie pot fi trecute cu vederea, pe termen lung ar trebui să ridice semne de întrebare. Dacă te afli în această situație, se recomandă să rezolvi câteva jocuri de tip Rebus sau Sudoku, deoarece s-a demonstrat că îmbunătățesc capacitatea de memorare pe termen scurt. În acest mod, nu vei mai uită unde ai pus cheile și vei reține mult mai ușor un număr de telefon.

Memoria pe termen lung se stimulează din copilărie

Pentru a avea o minte brici (memorie de lungă durată) până la adânci bătrâneți se recomandă stimularea ei de la cea mai fragedă vârstă. O metodă la îndemâna tuturor și ieftină este lectura. Specialiștii ne recomandă să lecturăm, în fiecare zi, patru-cinci pagini dintr-o carte.

De ce uiți

Uitarea poate fi un proces normal în cadrul îmbătrâniriiScăpările de memorie pot fi cauzate de alte condiții sau afecțiuni, precum:

  • Lipsa somnului
  • Stres
  • Medicamente, precum cele pe care le iei împotriva alergiilor, durerilor cronice și urgenței sau incontinenței urinare
  • Alcool (câteva pahare sau mai multe deodată)
  • Deficiență de vitamina B12
  • Afecțiuni ale tiroidei
  • Depresie majoră și alte afecțiuni psihiatrice

Toate aceste afecțiuni se pot trata. Spre exemplu, îți poți ajusta programul de somn, poți aplică tehnici de respirație adâncă sau alte tehnici de reducere a stresului, schimbă dozele sau tipul de medicamente pe care le iei, poți reduce consumul de alcool, poți lua suplimente de vitamine sau poți face tratament pentru afecțiuni ale tiroidei sau depresie.

7 ore de somn obligatoriu

Stilul de viață joacă un rol important în menținerea stării de sănătate a memoriei pe termen lung. Prin urmare, se recomandă șapte ore de somn zilnic, iar ora de culcare nu trebuie să fie mai târziu de orele 22.00, deoarece, de la această oră, corpul începe să secrete anumiți hormoni care controlează activitatea creierului.

De asemenea, alimentația trebuie să se bazeze, în special, pe alimente care conțin vitamine din complexul B, cunoscute și sub denumirea de vitaminele performanțelor intelectuale. De exemplu, vitamina B6 îmbunătățește funcțiile mentale, iar vitamina B12 sporește capacitatea de învățare, atunci când se acumulează informații noi. Poți consuma ficat de vițel, scoici, mușchiul de vită și iaurt.

SURSA

Foto: Google.com

Distribuie articolul: