Invazia pe scară largă a Ucrainei de către Rusia a schimbat complet prioritățile majorității ucrainenilor în ceea ce privește alegerea companiilor ale căror bunuri și servicii să le folosească – acum încearcă să-i evite pe cei care au ceva de-a face cu țara ocupantă. Cu toate acestea, uneori, ucrainenii încă aleg afaceri legate de Federația Rusă fără să știe ei înșiși – de exemplu, în domeniul turismului. UNIAN și-a dat seama cu ce tour-operatori populari este mai bine să nu ai de-a face pentru un client intern.

După 24 februarie 2022, când Rusia a declanșat un război pe scară largă pe teritoriul Ucrainei, majoritatea ucrainenilor și-au exprimat clar că nu vor cumpăra bunuri și servicii de la nicio companie care are vreo legătură cu țara ocupantă. Fie că este vorba de companii care sunt ele însele din Rusia, fie că este vorba de companii internaționale cu proprietari ruși, fie că este vorba de o afacere străină care a decis să nu părăsească piața rusă. Și turismul nu face excepție.

Dintre lucrurile evidente, ucrainenii au început să acorde mai multă atenție cât de cordial sunt primiți rușii de țara în care ar dori să evacueze temporar sau să meargă pentru o scurtă recuperare. Sau cât de mare este diaspora rusă acolo. Căci după mai bine de nouă luni de teroare zilnică din Federația Rusă, pe care majoritatea rușilor fie o susțin, fie o ignoră, cine dintre ucraineni și-ar dori să fie pe același hectar cu reprezentanții unei țări teroriste? Aici e mai bine să le eviți cumva pentru a nu-ți strica starea de spirit, ei bine, sau pentru a nu ajunge la o ceartă.

În special, ucrainenii au început să evite lanțurile hoteliere care au continuat să funcționeze în Rusia. Din acest motiv, încă din martie 2022, Agenția de Stat pentru Dezvoltarea Turismului din Ucraina (DART) a cerut comunității mondiale să boicoteze hotelurile Accor Group, Marriott Hotels International, HYATT Hotels Corporation și InterContinental Hotels Group. Sub atacul criticilor din partea publicului, ei au început treptat să părăsească Rusia în totalitate sau în parte. Cu toate acestea, după cum se spune, „sedimentul a rămas”.

Situația cu companiile aeriene era, de asemenea, mai mult sau mai puțin clară: multe țări de pe piețele arabe și asiatice au continuat să conecteze rușii cu lumea civilizată – prin hub-urile lor de aviație, locuitorii țării ocupante puteau ajunge în Europa și Statele Unite, care au închis ei înșiși. cerurile lor către companiile aeriene ruse și au încetat să accepte zboruri din Rusia.

Totul este simplu aici, toate informațiile erau la suprafață – așa că ucrainenii au făcut pur și simplu o alegere în favoarea afacerii care nu funcționează cu Rusia. Cu toate acestea, uneori, aceste informații nu sunt atât de evidente pentru cei care nu cunosc complexitățile afacerii turistice, așa că ucrainenii ar putea cumpăra servicii de călătorie de la companii asociate cu Rusia fără să știe.

Cum se leagă marii operatori de turism cu Rusia
Din punct de vedere istoric, după prăbușirea URSS, multe afaceri din Ucraina și Rusia au fost strâns legate. De foarte multe ori, compania-mamă din Rusia și-a deschis ulterior o reprezentanță în Ucraina. Sau o mare companie internațională și-a deschis reprezentanțe în orașele ucrainene și rusești, percepându-le de fapt ca pe o piață unică. În cazul operatorilor de turism, aceasta a fost o practică destul de comună. Și dacă mai devreme mulți au închis ochii la asta, acum această întrebare este de principiu.

De exemplu, unul dintre cei mai mari tour-operatori de pe piața ucraineană ANEX Tour, care oferă acum în mod activ tururi ucrainenilor în multe stațiuni populare cu plecări de pe aeroporturile poloneze și se pregătește activ să lanseze filiale destinate în primul rând ucrainenilor din Polonia și țările baltice, conform informațiilor disponibile din surse deschise, fac parte din Grupul de Turism ANEX înregistrat în Turcia. Ea, la rândul ei, are o reprezentanță puternică în Rusia, poate cea mai mare prioritate a exploatației.

Potrivit informațiilor deschise de pe site-ul Forumului Global de Turism, Rusia este principala piață pe care își desfășoară activitatea turoperatorul, iar rușii sunt cei care alcătuiesc cea mai mare parte a clienților companiei cărora li se oferă vacanțe, în primul rând în Turcia, de asemenea. ca într-o serie de alte ţări.

Distribuie articolul: