Astăzi, pentru cumpărători, recomandările de la prieteni și opiniile experților sunt mai semnificative. Publicitatea directă se estompează treptat, în fundal. Funcționează în continuare, dar cumpărătorii sunt mai interesați de informațiile veridice de la consumatori.

Pornind de la acest adevăr simplu, haideți să vedem cum putem face marketing cu rezultat. Conceptul de marketing de conținut îți poate sări în ajutor. Marketingul de conținut nu funcționează în termenii „Cumpără!” și „Reduceri”. Aceasta este o generare constantă de conținut util, relevant, interesant pentru utilizatori. Dificultatea unor companii este că se așteaptă să obțină rezultate rapide din această linie de marketing.

După ce au elaborat câteva articole și au filmat un videoclip, dar nu au obținut un rezultat rapid sub formă de vânzări, ei decid că marketingul de conținut nu funcționează. Și din nou, ei încep să promoveze cu ajutorul publicității contextuale. Și acest lucru este greșit.

Care sunt beneficiile utilizării marketingului de conținut:

  • Expertiză – Când o companie este un jucător activ pe piață și își împărtășește experiența, ea formează despre sine următoarea opinie: „Aceștia sunt cu adevărat specialiști buni și înțeleg problema este mai bine să cumpări de la ei”.
  • Creșterea importanței site-ului pentru motoarele de căutare – Conținutul util și interesant adaugă valoare site-ului. După cum arată experiența noastră, este posibil să promovăm site-uri cu subiecte competitive chiar și cu mai puține backlink-uri (link-uri de la alte site-uri), dar cu conținut interesant și de înaltă calitate, postat pe site-ul propriu și canalele proprii de pe rețelele sociale.
  • Creșterea fidelității – Atunci când o companie este angajată în marketingul de conținut, aceasta este implicată activ în rezolvarea problemelor clienților – apoi comunicarea se construiește la nivelul valorilor. Întrebările cu privire la preț devin secundare. Clientul potențial înțelege că compania îi poate rezolva problema și este mai fidelă produsului. În plus, apar „avocații mărcii”. Dacă pe Internet apar anumite aspecte negative de nicăieri, apar „apărătorii” care spun că: acest lucru nu poate fi corect, compania nu funcționează în acest fel, dacă există probleme, compania le rezolvă etc.

Utilizarea marketingului de conținut este un mecanism extrem de eficient, care dă rezultate pe termen lung și poate asigura consolidarea afacerii tale prin prisma customers care și a loializării brandului.

Elaborarea conținutului de calitate

Conținutul este, în prezent, o garanție a calității promovării digitale. Singura dificultate este că actualizarea conținutului necesită mult timp deja prețios. Din păcate, nu putem pune pauză în alte activități, doar ca să înnoim conținutul sau să-i adăugm un anume substrat factologic. Această activitate este inerentă strategiei de marketing pe care o adoptă compania și, respectiv, trebuie să fie realizată concomitent cu toate celelalte măsuri offline și online de promovare.

Ca să înțelegem cum se elaborează conținutul de calitate, venim cu câteva recomandări tehnice, care v-ar ajuta să generați un content de calitate:

  1. Inspirați-vă din surse creative – Să clarificăm din start: nu admitem în niciun caz plagiatul sau orice altă formă de copiere a informațiilor. Cu toate acestea, nu este nimic greșit în a găsi inspirație și idei noi pe resursele dvs. preferate de pe web. Totuși, interpretați corect lucrurile și adăugați inspirația la alte 90% de produs individual.
  2. Folosiți imagini și videoclipuri spectaculoase – Dacă doriți să evitați utilizarea excesivă a textului pe social media, concentrați-vă pe videoclipuri și imagini. Acestea fiind spuse, încercați să evitați imaginile de stoc: este puțin probabil să vă ajute să impresionați vizitatorii site-ului dvs. și cu siguranță nu vor contribui la promovarea mărcii dvs.
  3. Construiți content informativ – Uneori lucrurile pe care le facem în mod regulat și sunt percepute de noi ca naturale, pot fi complet non-banale pentru alții. Veți fi surprins de cât de mulți oameni vor aprecia instrucțiunile pas cu pas despre ceva uzual. Fiecare conținut furnizat trebuie să fie informativ, simplu și clar pentru utilizator, astfel încât să îl fidelizați și să-l apropiați de brandul dumneavoastră.
  4. Accelerăm fără a sacrifica calitatea – Se știe că elaborarea de conținut necesită mult timp. Dar există instrumente care accelerează semnificativ procesul de concepere a acestora fără a compromite calitatea. Din nou, acest subiect necesită o acoperire separată, dar vă vom oferi câteva recomandări importante chiar acum:
  • Utilizați șabloane gata făcute: acest lucru economisește timp. Pe Internet există instrumente gata de utilizare care vă ajută să creați rapid un sondaj sau să scrieți o recenzie a produsului, să aranjați un interviu.
  • Lucrați în modul „pachet”: gândiți-vă la zeci de idei pentru postări și articole simultan și abia apoi începeți să scrieți. Creați schițe complete, nu pe secțiuni. Editați și revizuiți lucrarea la sfârșit, nu în timpul elaborării.

Cred că această abordare asupra elaborării conținutului de calitate vă poate asigura rezultate pe termen lung și vă poate consolida brandul în rândul consumatorilor și potențialilor clienți.

Formarea mesajelor

În marketingul digital, consumatorii se așteaptă la mesaje care să răspundă nevoilor lor personale. Altfel spus, publicul se lasă influenţat în sensul dorit de organizaţie numai dacă consideră sursa ca fiind convingătoare, raţională şi apropiată de el din punct de vedere afectiv.

Din punct de vedere psihologic, sursa mesajelor de publicitate este considerată convingătoare numai dacă întruneşte 3 factori esenţiali: credibilitatea (expertiza, statutul, competenţa şi onestitatea),  charismă  (familiaritatea, similaritatea, farmecul şi atractivitatea) şi control (puterea, autoritatea, „inspectoratul“).

În linii generale, mesajele din online au următoarele scopuri: de a informa, educa, a instrui, a motiva, a conecta, a integra, a promova şi a distra, precum şi pentru a facilita luarea deciziilor.

Revenind la rigorile publicitare, de care nu putem face abstracție, mesajele publicitare din online ar trebui, în mod ideal, să:

  • Ofere claritate asupra imaginii brandului – adică să îl facă pe client să recunoască instantaneu despre ce este vorba.
  • Fortifice notorietatea brandului, adică să nu-l afecteze, stârnind reacții adverse (Atenție! Nu mă refer aici la marketingul de guerilla (marketing neconvențional – care se bazeaza pe energie și imaginație) și permite mesajele publicitare ușor agresive, însă care vin și cu un scop bine stabilit).
  • Reflecte poziția socială a brandurilor – judecând după ultimele trenduri, aș sublinia cât de important e să nu faci parte neapărat din regulile generaliste: să-ți construiești mesajul fără a fi neapărat părtaș al unui curent „la modă”. Să nu uităm cât de repede aceste tendințe se schimbă și pot deveni o armă care să ruineze imaginea afacerii – cum ar fi BLM – Black Lives Matter – un trend sensibil, care poate denatura cu ușurință mesajul unui brand, sau orice alte asocieri politice.
  • Sporească imaginea profesionistă a afacerii – da, mesajul care ajunge la client este vital, prin urmare nu uita că fiecare campanie pe care o construiești o să persiste, ca o carte de vizită în mediul online. Ai grijă care sunt trigger-urile pe care apeși, ce asocieri stârnești, dar mai ales – care ar fi potențialele urmări ale unui mesaj sau altul asupra imaginii companiei.

Există câteva reguli de care ne ghidăm în conceperea mesajelor în marketing:

       1.  Să fie centrat pe brandul căruia i se face publicitate

De multe ori, publicitatea este creată ad-hoc (de circumstanță), fără a lua ȋn considerare identitatea brandului. Aici apare situaţia ȋn care noi ne ȋntrebăm: „Bun şi ce legătură are reclama aceasta cu brandul?”. Dacă nu există o identitate sau un mesaj coerent şi consecvent, care să caracterizeze brandul, veţi crea confuzie ȋn rȃndul receptorului, care nu o să vă mai urmărească mesajele sau campaniile publicitare.

       2.   Să fie adresat exact publicului – ţintă al brandului

Înainte de a crea un mesaj publicitar, trebuie ȋntreprinse o serie de cercetări care să vă ajute să determinaţi care este publicul ţintă al companiei. Acest lucru este foarte important deoarece o targetare eficientă a publicului vă ajută să ajungeţi la persoanele din public care vă interesează. Aşadar, revizuiţi caracteristicile demografice, psihologice sau comportamentale ale publicului ţintă ȋnainte de a redacta mesajul publicitar.

       3.  Să transmită o promisiune potenţialului consumator

Comunicarea din jurul unui brand trebuie să conducă la creşterea vȃnzărilor. Cumpărătorul este motivat doar dacă se transmite un beneficiu sau un avantaj clar, iar mesajul publicitar trebuie să promită un avantaj competitiv unic faţă de brandurile concurente pentru ca destinatarul să ȋl ia ȋn considerare. Produsul propriu-zis trebuie să ofere beneficiul promis prin mesaj, pentru a nu induce ȋn eroare consumatorul şi pentru a oferi consecvenţă brandului. Lucrul acesta se ȋntȃmplă atunci cȃnd cumpărătorii ştiu exact ce beneficiu, au dacă achiziţionează acel produs sau serviciu.

Distribuie articolul: