Scurtă Definiție: Ce reprezintă de fapt un factor de clasare? Factorii de clasare descriu criteriile aplicate de motoarele de căutare atunci când evaluează paginile web pentru a compila clasamentul rezultatelor de căutare. Factorii de clasare se pot referi la conținutul unui site web, partea tehnică, semnalele de experiență a utilizatorului, profilul de backlink-uri sau orice alte caracteristici pe care motorul de căutare le consideră relevante. Înțelegerea factorilor de clasare este o condiție cheie pentru optimizarea SEO eficientă pentru motorul de căutare.

  1. Conținutul:

Google dorește să arate cel mai util rezultat pentru o interogare, astfel că este esențial să acopere tot ceea ce acei care caută doresc să afle. E vorba despre acoperirea a ceea ce este important pentru căutător și a ce tip de conținut așteaptă să vadă.

Totuși, nu este vorba doar despre lungimea conținutului. Conținutul mai lung nu este întotdeauna mai bun.

  1. Backlink-uri:

Unul dintre cei mai importanți factori pt. Google e nr. domeniilor care se leagă prin link de site-ul tău.

  • Obținerea de link-uri are loc folosind tehnici și instrumente de PR, și Link Building. Link Building-ul constă în direcționarea link-urilor valoroase și relevante către site-ul tău.
  • Nu toate backlink-urile sunt create egale. O mulțime de factori contribuie la capacitatea unui backlink de a ajuta pe SEO, iar cei 2 importanți sunt Relevanța (bloguri pe același subiect, link-uri din aceeași țară) și Autoritatea (Backlinkurile de pe site-urile puternice ajută cel mai mult cu SEO).

  1. Intenția de căutare

Google nu plasează în top același tip de conținut pentru fiecare căutare.

De exemplu, cineva care caută „cumpăr rochii online” are o intenție tranzacțională. Cel care caută vrea să vadă produse pe care să le poată cumpăra. Acesta este motivul pentru care Google afișează pagini de categorii de tip e-commerce.

Cineva care caută: „distanță Chișinău – Paris” are o intenție de informare, din acest motiv în top vor apărea resursele informative, cum ar fi Wikipedia.

  1. Viteza de încărcare

Începând din mai 2021, Google a făcut ca viteza de încărcare a site-urilor web să fie o parte din Core Web Vitals (un set de factori pe care Google îi consideră importanți pentru experiența utilizatorului pe site-ul tău). Se analizează viteza, capacitatea de reacție și cât de repede se încarcă diferite elemente, cum ar fi fonturile și imaginile.

  1. Compatibilitatea cu dispozitivele mobile

Aproape 2/3 dintre căutări au loc pe mobil, așa că nu este surprinzător faptul că Google a făcut din afișarea corectă și comodă pe mobil un factor de clasare.

În iulie 2019 Google a trecut chiar la indexarea versiunii mobile drept prima variantă de site ce e indexată (indexare = stocarea unei copii a paginilor site-ului tău în baza de date Google).

  1. Autoritatea site-ului:
  • o metrică de clasare care arată expertiza site-ului despre un anumit subiect și capacitatea sa de a se clasa în motoarele de căutare
  • autoritatea domeniului atribuie un scor între 1 și 100. Cu cât autoritatea domeniului e mai mare, cu atât sunt mai mari șansele de a se clasa în Google
  • acum există diferite moduri în care puteți spori autoritatea site-ului. Poți începe prin achiziționarea de backlink-uri de înaltă calitate. Însă uneori, faptul că aveți o mulțime de backlink-uri nu garantează un rang mai înalt. Aici trebuie să creați conținut uimitor, axat pe industria ta.

  1. Optimizare cu cuvinte cheie:

• Folosește cuvântul-cheie în tag-ul titlu (title) cel puțin o dată: păstează expresia-cheie cât mai aproape posibil de începutul tag-ului.
• O dată proeminent cât mai sus în pagină.
• Cel puțin de 2 -3 ori (incluzând variații) în textul paginii. Poate, chiar de ceva mai multe ori, dacă textul e suficient de lung. Probabil că vei fi tentat să folosești aceste cuvinte-cheie de mai multe ori, însă experiența demonstrează ca asta nu aduce valoare din perspectivele SEO, ba dimpotrivă.
• Cel puțin o dată în atributul „Alt” al unei imagini de pe pagină. Acest lucru nu doar că te va ajuta să mărești traficul provenit din căutări web, ci și din căutări pe imagini.
• O dată în adresa URL.
Cel puțin o dată în meta descriere.

8. Structura site-ului:

Arhitectura site-ului tău web e importantă din perspectiva accesării cu crawlere și indexare. Permite crawlerelor Google să vă găsească cu ușurință site-ul și paginile.

  1. SECURITATE (HTTPS):
  • HTTPS îmbunătățește securitatea pentru vizitatori prin criptarea datelor transmise între browserul tău și serverul site-ului.
  • În 2014, Google a anunțat HTTPS ca un semnal de clasare „ușurel”. De-atunci, Google și-a consolidat angajamentul față de HTTPS și acum arată avertismentul: „Nu este sigur” în Chrome atunci când vizitezi o pagină necriptată.

  1. Experiență utilizator – Google vrea să afișeze doar conținut care oferă vizitatorilor o experiență pozitivă:
  • Conținut ușor de citit
  • Site bine organizat
  • Conținut interesant și util
  • Site adaptabil pe diferite dispozitive
  • Fără reclame intrusive
  • Conceput cu nevoilor utilizatorilor în gând.

Cum Google ar putea măsura satisfacția utilizatorului? Prin metrici cum sunt: Rata de click (CTR), timpul petrecut pe pagină, rata de respingere a site-ului.

Distribuie articolul: