Dacă îți dorește să îți promovezi brandul, să crești numărul de prospecții și să ai mai multe vânzări, marketingul digital este soluția. Când spunem „marketing”, cu siguranță vorbim și de persuasiune, căci orice mesaj distribuit în spațiul public despre produsul sau serviciul tău, trebuie să sune convingător. Așadar, în pubicitate avem nevoie să convingem, atât prin retorică, cât și prin imagine foto sau video.

Persuasiunea prin marketing se desfășoară pe 2 niveluri:

1)     pentru fiecare componentă a mesajului – toate activitățile tale de marketing trebuie să fie coordonate, aliniate și de calitate superioară;

2)     pentru întregul mesaj comercial – mesajul pe care îl dai să fie unul consolidant pentru imaginea de brand.

Caracteristicile de bază ale mesajului publicitar

Există câteva reguli de aur, atunci când formulezi un mesaj comercial, astfel încât el să rezoneze cu publicul tău:
–        Concizie – chiar dacă ai multe de spus despre brandul tău, păstrează mesajele scurte, obiective și la subiect! Oamenii vor să-și rezolve problemele personale, nu să urmărească cum se laudă unele branduri.
–      Convinge întotdeauna și prin procedee vizuale – se spune că o fotografie face cât 1000 de cuvinte, iar 88% dintte cei care fac achiziții în online privesc materiale video, înainte de a cumpăra. Acesta este auditoriul care așteaptă materiale multimedia de calitate superioară.
–        Adaptează-ți mesajul în conformitate cu auditoriul tău și cu etapa la care se află în procesul de achiziție.

În dependență de etapa din pâlnia de vânzări la care se află audiența ta, tehnicile și metodele de persuasiune folosite sunt diferite:

1.Astfel, când comunici cu audiența rece, pui accent pe problemele și provocările pe care le are aceasta și cum le rezolvă și produsul sau serviciul tău.

2. La etapa caldă, produsul sau serviciul promovat poate fi propus mai mult ca o soluție pentru problema/situația lui, punând accent, de această dată, pe beneficiile produsului/serviciului tău și pe diferențierea acestuia față de concurenți sau soluțiile alternative. Aici e cazul să demonstrezi că ceea ce propui tu e cea mai bună opțiune la raport preț-calitate.

3. La etapa fiebinte se face convertirea în client. Aici îți vor fi de ajutor testimonialele de la vechii clienți, caracteristicile tehnice superioare ale produsului/serviciului tău care l-ar convinge definitiv. Tot la etapa aceasta este important de formulat o ofertă de neratat: o reducere, o gratuitate, o promoție specială.

4. Chiar și când ai reușit să închei o tranzacție, nu ai voie să uiți de clientul tău. Ori, în 2022 e mult mai ieftin să faci un client să cumpere repetat decât să achiziționezi clienți noi. Tocmai din acest motiv îți recomandăm să ai grijă de cei care achiziționează de la tine, preintr-un customer care de calitate.

      Lecturi utile:

  •  Costin Popescu – Publicitatea: o estetica a persuasiunii;
  • Robert Cialdini – Totul despre psihologia persuasiunii;
  • Martin Lindstrom– Buyology. Adevăruri și minciuni despre motivele pentru care cumpărăm;
  • Seth Godin – Vaca mov;
  • Guy Kawasaki – Încântare.

Distribuie articolul: