Procedura de înscriere pentru a beneficia de compensații la facturile energetice va rămâne aceeași ca în anii anteriori. Începând din luna noiembrie, cetățenii vor trebui să se înregistreze pe platforma compensatii.gov.md, unde vor introduce, fie singuri, fie cu ajutorul asistenților sociali, datele personale, inclusiv venitul lunar.

Potrivit Corinei Ajder, secretar de stat la Ministerul Muncii și Protecției Sociale, noul sistem de compensații va fi mai eficient și simplificat, scrie radiomoldova.md.

„Am încercat să facem procesul mai simplu pentru cetățeni. Pentru informațiile pe care le vor oferi cetățenii în cereri am dorit să facem procesul mai simplu și mai facil. În acest an, pentru cetățenii care nu se simt confortabil cu instrumentele digitale, pe lângă posibilitatea de a se înregistra la asistenții sociali, vom avea și echipe mobile, care vor merge și vor ajuta cetățenii acasă la ei. Am îmbunătățit și sistemul anti-fraudă, pentru a ne asigura că toate aceste fonduri sunt folosite corect. Vom verifica mai multe date”, a spus Corina Ajder.

Secretarul de stat a precizat că și în acest an vor fi alocate compensații și sub formă monetară.

„Analizăm acum care ar trebui să fie pașii, dar o condiție care a existat și în anul precedent și, probabil, o vom face și mai strictă acum ține de necesitatea prezenței persoanelor în Republica Moldova. Inclusiv anii precedenți a fost necesar ca persoana să se afle pe teritoriul țării pentru a beneficia de compensații. Ar trebui să trăiască efectiv în locuință în acest an. Vom verifica mai atent acest aspect”, a menționat Corina Ajder.

De menționat că, în perioada rece a anului 2023-2024, peste 792.000 de gospodării s-au înregistrat la compensații din partea statului, iar în total au fost alocați peste 2,5 miliarde de lei.

Distribuie articolul: