Începând cu ianuarie 2024, o nouă platformă digitală a fost lansată, permițând moldovenilor să depună cereri online pentru obținerea certificatelor de arhivă referitoare la naștere, căsătorie și deces, pentru perioada anilor 1820-1922, din arhivele Agenției Naționale a Arhivelor (ANA). Agenția a făcut acest anunț pe pagina sa de Facebook.

De asemenea, documentele de arhivă (pe suport de hârtie) pot fi eliberate fără necesitatea interacțiunii fizice cu angajații statului, permițând beneficiarului să primească certificatul acasă, evitând astfel prezența la ghișeu.

Certificatele emise pot fi livrate la adresa de domiciliu a beneficiarului prin intermediul Serviciului guvernamental de livrare MDelivery, atât în Republica Moldova, cât și în afara țării.

Detaliile legate de opțiunea de livrare, adresa beneficiarului și altele vor fi completate de solicitant în momentul depunerii cererii online.

Lansarea platformei digitale pentru accesarea serviciilor oferite de Agenția Națională a Arhivelor are ca scop modernizarea și eficientizarea serviciilor publice, facilitând accesul cetățenilor la aceste servicii. Se precizează că noul serviciu electronic este disponibil pentru cei care dețin semnătură electronică sau mobilă.

Distribuie articolul: