Social Media Marketingul reprezintă acțiuni de promovare pe rețelele de socializare precum Facebook, Instagram, Linkedin, TikTok, Twitter, Pinterest etc. ce au drept obiectiv crearea unei relații de încredere cu audiența – țintă a brandului tău. Construirea de mesaje pe rețelele de socializare, postarea de texte și imagini, răspunsul la mesajele clienților, postarea periodică în comunitățile de pe social media și organizarea evenimentelor în regim live – toate te aduc mai aproape de clienții tăi și sporesc gradul de recunoaștere al brandului tău, dacă sunt făcute cu interesul audienței – țintă în minte.

Social Media este locul în care se pot crea comunități în jurul brandului tău. Oferind publicului tău sfaturi utile, noutăți fierbinți, punând întrebări deschise audienței și comunicând cu grijă față de audiența ta, vei crea loialitate pentru activitatea ta din online, dar și vei apropia audiența de conversie.

Tocmai pentru că marketingul pe SMM deși pare simplu, necesită un simț ascuțit în comunicare și profesionalism în abordarea publicului, a apărut necesitatea ca brandurile să lucreze cu profesioniștii care știu cum să creeze impact în mediul online. Odată cu apariția acestor rețele de socializare, au fost create o serie de joburi noi și creative pentru SM, cum ar fi: Social Media Manager, Social Media Copywriter, Targetolog.

În acest articol ne-am propus să-ți explicăm pe îndelete cu ce se ocupă un social media manager, cum se măsoară eficiența unui specialist în promovare pe rețelele de socializare și de ce afacerea ta ar avea nevoie de expert SMM.

Ce înseamnă Social Media Manager?

Un social media manager este o persoană cu studii în sfera marketingului digital, care se ocupă de prezența unei companii sau a unei persoane pe rețelele de socializare, complind profilurile campaniilor promovate cu informații autentice și utile unui public – țintă ales din timp. Acest specialist adaptează mesajul de marketing la diverse rețele de socializare, în conformitate cu stilul de comunicare și audiența – țintă a brandului promovat. De asemenea, el concepe strategii de marketing, creează câte un plan editorial  (text, video, imagini, GIF-uri) pentru fiecare canal de marketing ales, măsoară și planifică activitățile de promovare ale unui brand șu creează campanii publicitare. Social media managerul poate munci angajat într-o agenție de publicitate digitală sau poate îmbrățișa freelancing-ul.

Așadar, un social media manager inovează, generează idei creative și produce mereu conținut nou, măsurând constant rezultatele campaniilor lansate.

În crearea de materiale, un social media manager trebuie să lucreze în echipă cu alți profesioniști: video editor, designer grafic, copywriter, director de marketing. Un SMM eficient integrează activitatea sa de marketing, precum și în calendarul editorial, planurile brandului pe termen scurt și lung, dar și campaniile, și promoțiile planificate în offline sau online.

Unul dintre obiectivele unui social media manager este construirea unei oferte de valoare – or, pe social media oamenii caută să obțină ceva pentru sine din interacțiunea cu mărcile comerciale cum ar fi: niște sfaturi de real folos, conexiune, divertisment sau identificare cu mesajul primit.

Social media manager: cu ce se ocupă acest specialist zi de zi?

  • Interacționează cu publicul și stabilește audiențele țintă ale afacerii. La fel, acesta stabilește inițial cât de aproape este brandul de publicul – țintă: câți din audiență au mai auzit de afacere, au mai cumpărat sau au interacționat deja cu brandul.
  • Alege un tone of voice al afacerii (cum se manifestă caracterul business-ului dat în cuvinte – atât în cele scrise, cât și în cele vorbite) constant pentru toate rețelele de socializare.
  • Creează conținut pentru mai multe platforme – alege platforma potrivită pentru specificul afacerii, produselor, clienților (în special în funcție de categoriile de vârstă țintite).
  • Optimizează audiențele create și identifică profilului clientului ideal.
  • Monitorizează și analizează activitățile de marketing, precum și activitățile concurenților.
  • Planifică postările și stabilește calendarul evenimentelor.
  • Programează postările pentru ore de impact maximal.
  • Setează campaniile de A/B Testing și de remarketing – oricât de bun și rezultativ ar fi specialistul care muncește pentru pagina ta, impactul organic pe Social Media este în scădere an de an. Fără a promova cu câțiva dolari postările publicate, cifrele tale pe SMM vor rămâne modeste.
  • Realizează un plan de creștere a afacerii prin prezența și activitatea sa pe social media. Planul conceput cuprinde obiective realiste și măsurabile.
  • Măsoară, raportează rentabilitatea investiției și monitorizează constant rezultatele sponsorizării.
  • Optimizează în continuu campaniile setate.
  • Analizează și identifică conținutul cu cele mai bune rezultate.
  •  Creează angajament – indiferent de specificul afacerii, este importantă încurajarea interacțiunii cu publicul-cheie prin aprecieri, distribuiri și comentarii. Or, în 2022 nu este suficient să ai un conținut de calitate, dacă audiența nu e îndemnată să relaționeze cu el.
  • Are grijă de prezența brandului în grupurile și comunitățile de pe rețelele de socializare, postează acolo conținut gratuit și de interes pentru comunitatea dată.
  • Lucrează la construirea unui brand puternic – social media are un rol foarte important în promovarea imaginii mărcii comerciale.
  • Măsoară constant rezultatele – rețelele sociale dispun de instrumente avansate de analiză atât a audienței targhetate, cât și a celei atinse. Aceste instrumente analitice oferă date valoroase pentru îmbunătățirea campaniilor și ajută specialiștii să înțeleagă ce content este de impact pentru publicul – cheie. De asemenea, monitorizează în permanență și volumul de trafic adus spre site-ul afacerii, precum și conversiile generate de rețelele sociale.
  • Vine cu propuneri și feedback la realizarea designului campaniilor publicitare.
  • Comunică cu persoanele care lasă comentarii sau pun întrebări, precum și răspunde la recenzii.

Distribuie articolul: