Suntem aici astăzi cu Alina Hasnaș, expertă în marketing digital cu experiență de 8 ani în domeniu, și fondatoare a agenției de SEO și Digital Marketing – Seolitte.com. Alina, ne bucurăm să te avem aici și să împărtășești cu noi câteva sfaturi valoroase pentru antreprenoarele care își doresc să-și transforme afacerile din online în „conveiere de bani”.

Alina Hasnaș: Sunt încântată să împărtășesc câteva idei, care sper să ajute antreprenoarele în călătoria lor în mediul digital și să le inspire să crească exponențial business-urile pe care le dețin, folosind puterea online-ului.

Î: Începem cu primul punct: definirea unei strategii digitale de marketing. Ce sfaturi ai pentru antreprenoare în acest sens? CUm ar trebui să aibă loc planificarea în marketingul online?

Alina: Într-adevăr, este esențial să începi cu o strategie bine conturată, dacă vrei să faci promovare eficientă în online. Antreprenoarele ar trebui să-și stabilească obiective clare, să înțeleagă în profunzime publicul – țintă și să-și adapteze canalele de marketing digital în funcție de aceasta. Or, fără o strategie solidă, este dificil să obții rezultate consistente în mediul digital. Căci, marketingul online este, în 2024, despre consecvență, direcție și structură. Câteva sfaturi importante ar include:

  • Înțelegerea evoluției tehnologiei: Fiți la curent cu noile tehnologii și tendințe din domeniul digital. Adaptarea la inovații precum inteligența artificială și noile formate de conținut vă pot diferenția rapid, într-un peisaj competitiv.
  • Segmentarea eficientă a publicului: În loc să vizați un public larg, segmentați-l eficient. Utilizați datele disponibile pentru a înțelege nevoile și preferințele segmentelor specifice de clienți, astfel încât mesajele dvs. să ajungă la cei potriviți.
  • Integrarea marketingului multicanal: Combinați eficient diferite canale de marketing digital, cum ar fi social media, e-mail marketing și SEO. Crearea unei sinergii între aceste canale va amplifica impactul și va extinde prezența online. Regula de aur ar fi să includeți măcar două canale distincte în strategie.

Î: Al doilea punct se referă la utilizarea eficientă a social media. Cum pot antreprenoarele să exploateze aceste rețele în favoarea afacerii lor?

Alina: Rețelele sociale sunt un instrument puternic și vast, dar trebuie folosite cu înțelepciune. Antreprenoarele ar trebui să identifice platformele potrivite pentru afacerea lor și să creeze conținut relevant și atractiv. Interacțiunea activă și menținerea unei prezențe constante pe aceste platforme contribuie semnificativ la construirea unei comunități online. Iată câteva sfaturi utile pentru antreprenoare:

  • Conținut variat: Creați conținut relevant și variat, adaptat specific fiecărei platforme. Folosiți combinația de imagini, video, live-uri, webinar-e și texte pentru a menține interesul și angajamentul utilizatorilor.
  • Planificare și consistență: Elaborați un plan de conținut și mențineți o prezență constantă pe SMM, cum ar fi: un plan de 12 postări pe lună. Consistența în postare și comunicare contribuie la construirea unei audiențe loiale.
  • Interacțiune constantă: Răspundeți rapid la comentarii, întrebări și mesaje. Implicarea activă în conversații construiește o relație mai personală cu publicul.
  • Utilizarea funcțiilor noi: Fiecare platformă introduce periodic funcții noi. Fiți deschise să explorați și să integrați aceste funcții în strategia dvs.

Î: Aș vrea să ne vorbești și despre SEO și vizibilitatea online. Cum poate optimizarea pentru motoarele de căutare influența afacerea online a cuiva?

Alina: SEO este esențial în mediul digital. Investiția în optimizare pentru motoarele de căutare poate aduce rezultate semnificative, crescând vizibilitatea afacerii și atrăgând un trafic relevant pe site, adică acela venit din rezultatele căutării, cum ar fi din rezultatele Google. Antreprenoarele ar trebui să acorde atenție cuvintelor cheie, structurii logice a site-ului și creării de conținut de calitate pentru a îmbunătăți poziționarea în rezultatele căutărilor organice. Dacă afacerea lor are o prezență locală, trebuie să se asigure că au optimizat site-ul pentru căutările locale. Cel mai simplu mod de a face asta este prin a construi cu poze, video, descrieri și alte informații utile profilurile pe platforme precum Google My Business și să încurajeze recepționarea recenziilor de la clienți locali. În plus, odată cu creșterea utilizării dispozitivelor mobile, trebuie să se asigure că site-ul este optimizat pentru afișarea corectă pe toate dispozitivele. Acest aspect este crucial pentru SEO și oferă o experiență plăcută utilizatorilor mobili, care demult i-au depășit ca număr pe cei de pe desktop!

Î: Ultimul punct pe care vreau să-l ating este măsurarea performanței. De ce consideri că este important să analizăm constant rezultatele online? Și cum o facem corect în 2024?

Alina: Analiza datelor ne ajută să identificăm ce funcționează și să facem ajustările necesare pentru a obține rezultate optime. Prin evaluarea constantă a performanțelor, puteți identifica canalele și tactici care aduc cele mai bune rezultate. Acest lucru vă permite să vă concentrați resursele și bugetul în mod eficient, maximizând impactul campaniilor dvs. Este o modalitate eficientă de a rămâne adaptabil într-un mediu online în schimbare constantă și de a face aceste ajustări în zile, sau uneori chiar în doar câteva ore. Acesta este unul dintre atuurile promovării online, față de marketingul din offline, unde măsurătorile sunt mult mai anevoioase și ajustările durează. Un alt aspect de menționat este că analiza datelor oferă o înțelegere mai profundă a comportamentului utilizatorilor. Această informație vă ajută să îmbunătățiți experiența utilizatorului, să creșteți retenția, dar și să vă îmbunătățiți produsul.

Î: Mulțumim, Alina, pentru sfaturile tale valoroase în marketingul digital. Cum vezi tu rolul tău și al Seolitte.com în a ghida antreprenoarele în acest peisaj online în continuă evoluție?

Alina: Cu drag! Viziunea noastră la SEOLITTE este să oferim antreprenoarelor serviciile, sfaturile, instrumentele și suportul necesar pentru a naviga cu succes în mediul digital. Cu o viziune clară și o experiență solidă, ne dorim să fim ghidul de încredere pentru antreprenoarele care doresc să-și dezvolte afacerile online. Tocmai de aceea venim cu o oră de consultanță gratuită pentru orice antreprenoare care dispune de un website. Doritoarele ne pot contacta la 069-809-235 sau [email protected].

Distribuie articolul: