Sex Education este un serial britanic de comedie și dramă, creat de Laurie Nunn pentru Netflix. Filmul ne povestește despre viețile elevilor, cele ale profesorilor și părinților școlii Moordale. Aceștia se confruntă cu diverse provocări personale, de multe ori legate de intimitatea sexuală. Cu toate că problematica sexului este abordată fără menajamente și la greu, totuși, alegerea unei abordări potrivite de a spune poveștile face diferența în cazul serialului „Sex Education”.

Așadar, prin renunțarea la stigmatizare și stereotipuri, „Sex Education” devine mai degrabă un exemplu de așa „da”. Te face să înțelegi că lucrurile delicate și intime pot și trebuie să fie discutate cu deschidere și înțelegere. Serialul mai tratează cu multă îngăduință și respect relațiile de prietenie, relațiile dintre părinți și copii, romantismul, dar și găsirea identității personale.

Deci, se ia una bucată protagonist, Otis, un licean la 16 ani, rigid și închis în sine. Singurul lui prieten este Eric, un tânăr de culoare homosexual, cu propriile lui dileme. Mama lui Otis este însă terapeut sexual, ceea ce îi face viața un coșmar și îl face să aibă o serie de bariere mentale și condiționări când este vorba de sex.

Însă, a crește cu o mamă sexolog, înseamnă totuși a ști niște lucruri despre relații și sex, cel puțin la nivel teoretic. Așa că, împreună cu rebela școlii Maeve, Otis începe să dea sfaturi despre sex, contra cost, colegilor aflați în dificultate. Felul în care e construită relația lui Otis cu Maeve este și el delicios și unic

Haide să fim totuși onești, abordarea subiectului despre sex în contextul adolescenței, discuțiile libere despre LGTB, comunitatea Queer și alte orientări sexuale șochează, mai ales pe cei născuți într-o Europă de Est extrem de rigidă.

Serialul îți promite o dinamică frumoasă, o doză sănătoasă de comedie, precum și personaje colorate și complexe. Astfel încât, mai spre sezonul trei, începi să înțelegi de ce e nevoie de deschidere în ceea ce privește educația sexuală și de ce e important ca aceste discuții să fie purtate încă de la o vârstă fragedă, anume atunci când hormonii o iau razna.

Informația corectă e cheia spre responsabilizare, iar adolescenții nu ar trebui să fie privați de cunoaștere. De altfel, aici se face foarte clar diferența dintre sex și educație sexuală. Nu întâmplător, serialul e în topul favoritelor generației mileniale.

Un alt lucru de aprecia este că Sex Education promovează terapia ca formă de vindecare și soluționare a dilemelor personale. Serialul are mare potențial de a ne deschide mințile și de a vedea terapia ca o cale sănătoasă de a ne rezolva problemele, fie ele de natură lăutrică, relațională sau sexuală; cel puțin între prieteni, între colegi, în cadrul relațiilor amoroase, dar mai ales în discuțiile dintre părinți și copii, sinceritatea este calea.

Serialul a fost pe gustul criticilor. A fost apreciată atât alegerea actorilor, jocul lor actoricesc, scenariul, regia, valorile propagate și unghiul de abordare.

Sex Eucation poate fi considerat un serial de succes, menit să spargă orice urmă de stereotip.