Dacă deții un business care are nevoie de vizibilitate și promovare, publicitatea online ar trebui să fie un domeniu de interes pentru tine. Prin intermediul publicității online, compania transmite unui public general sau specific informații pozitive și atractive privind produsele și serviciile, sau mărcile sale.

Scurtă definiție: Publicitatea online (pe internet), care mai e numită generic și marketing online este o formă de promovare a firmelor care se folosește de mediul virtual pentru a distribui mesaje promoționale, dedicate unui public țintă ales în avans.

Formele publicității online

  • Publicitatea pe Google
  • Publicitatea pe Facebook și Instagram
  • Comunicare prin chatbot
  • Publicitate mediatică, prin bannere
  • Viral marketing
  • Community marketing
  • Marketing de afiliere
  • Publicitatea pe LinkedIn
  • Publicitatea prin e-mail marketing
  • Cumpărarea de reclame direct de la proprietarii unui site
  • Gowth hacking și metode de promovare gratuită.

Avantajele publicităţii online:

  • Ajungi la un public-țintă enorm – poți avea acces la orice piaţă de pe planetă
  • Ai avantajul de a targeta doar publicul de inters
  • Mesajele pot fi distribuite în diferite formate multimedia
  • Ai foarte multe canale de promovare pe care poți merge
  • Online-ul îți permite o crativitate practic nelimitată
  • Poți face promovare cu bugete accesibile și rezonabile
  • Impactul activităților de promovare desfășurate poate fi măsurat cu exactitate. Toate bugetele investite sunt monitorizate și se cunoaște rata exactă de returnare a investiției.
  • Ai posibilitatea de a interacţiona cu clientul și de a obține feedback rapid (prin chestionare și/sau comentarii)
  • Poți afla date exacte despre publicul care ți-a vizitat site-ul: interese, vârstă, locație, nivel de venituri, domeniu de ocupație; precum și date despre comportamentul vizitatorilor: cât timp au petrecut pe site-ul tău și ce content a fost de interes pentru acest public.
  • Pblicitatea pe Internet poate fi uşor schimbată sau oprită, în funcţie de modul de răspuns al utilizatorilor. Se pot chiar testa anumite bannere, campanii și mesaje publicitate.
  • Putem să ne adaptăm fiecărui public în funcţie de specific, cerințe și valori.
  • Vizitatorii pot interacţiona cu produsul, îl pot testa (cum ar fi free trial, o perioadă de probă gratuită la diverse produse software) şi îl pot chiar cumpăra.

Având în vedere atât numărul crescând de firme care vin în sistemul on line cât şi volumul de tranzacţii e-commerce care creşte în fiecare zi, este esenţial pentru afaceri să promoveze şi să-şi facă siturile cunoscute de cele ale competitorilor.

Cu ajutorul ei putem răspândi rapid informațiile despre oferte, reduceri, îmbunătăți recunoașterea, implica publicul în activitatea companiei.

  • E-mail marketing – unul dintre cele mai populare servicii de Internet este poşta electronică sau emailul. Newsletter-ul se consideră printre cele mai ieftine mijloace de promovare în online, însă în 2022 trebuie să aveţi acordul destinatarului pentru a nu fi considerat spam. Spam-ul poate dăuna grav imaginii dumneavostră, determinându-l pe utilizator să nu mai viziteze site-ul dumneavostră. E-mail marketingul ajută și la promovarea unităților de content create de compania ta: ultimele ştiri sau articolele care sunt considerate foarte bune. De asemenea, acest canal este folosit pentru a anunța noutățile, ofertele și promoțiile, precum și a oferi vouchere clienților fideli.
  • Bannerele – Acestea se consideră prima metodă de promovare online apărută. În 2022 bannerele animate sunt cele care aduc impact și rezultate pe vânzări. Acestea se mişcă sau se rotesc, atrăgând atenția vizitatorilor site-ului.
  • SEO: înseamnă optimizarea site-ului ca acesa să apară în topurile motoarelor de căutare, atunci când diverse cuvinte-cheie (interogări) relevante cu domeniul de activitate al companiei sunt introduse în căsuța motoarelor de căutare (precum Google). La nivel global, mai mult de jumătate din tot traficul website-urilor este general de motoarele de căutare. Pentru a ajunge în top în rezultatele căutării pe Google, cuvintele-cheie trebuie să apară în meta tag-uri: titlu, meta descreri, tag-uri OG. Procesul de optimizare se desfăşoară în trei etape:  1. Analiza cuvintelor cheie. 2. Analiza şi optimizarea on-page a site-ului. 3. Construirea de backlink-uri.
  • Știri comerciale sau advertoriale: Aceasta este o știre scrisă mai degrabă în stil de editorial. Advertorialele de obicei vin cu informații și sfaturi utile, astfel încât să nu sune a reclamă, căci consumatorilor nu le place să li se vândă direct. Altfel spus, un advertorial trebuie să fie o experiență pentru utilizator.
  • Mesageria instantanee prin chatbot este un mijloc de comunicare comod, rapid și neintrusiv. Astfel, un chatbot este o metodă 1 la 1 de comunicare, care te ajută să-ți dezvolți marketingul, vânzările și oferă diferite soluții de automatizare pe canalele de mesagerie.
  • Marketing viral – generare de trafic viral prin publicarea unui conținut amuzant/interesant/șocant, care tinde să fie dat mai departe cunoscuților sau prietenilor. Acest tip de promovare aduce vizibilitate brandului, provarea este de a transforma toate aceste vizite în clienți care plătesc.
  • Community marketing – promovarea prin intermediul unor forumuri și grupuri specializate, create în jurul unor branduri, cea mai populară metodă de marketing de acest tip ține de grupurile de pe Faceook construite în jurul unei nișe, a unei idei sau pe interese.
  • Programe de referral și afiliere – poți oferi % din profitul tău celor care te ajută să faci o vânzare, practic diferite site-uri, bloguri sau agregatoare primesc părți din vânzările pe care le faci prin recomandarea obținută de la ele.

Distribuie articolul: