Instagram înregistrează un număr impresionant de 1,393 miliarde de utilizatori activi lunar. Evident, că o platformă cu un asemenea succes poate și trebuie să fie folosită ca instrument de generare a vânzărilor pentru afaceri din diverse nișe, cu un cont profesional de Instagram.

Vorbim despre o platformă vizuală, cu mult accent pe imagini de calitate, unde fotografia autentică vinde. Pornind de la acest adevăr, trebuie să ne construim o strategie de promovare pe Instagram – adecvată, rezultativă și în pas cu vremurile. Mai mult chiar, acum algoritmii Instagram țin, înainte de toate, cont de relevanță, o metrică care se bazează pe interacțiunea publicului cu acel conținut. Cu cât mai interesant și angajator va fi conținutul tău, cu atât mai vizibil vei fi și tu pe platformă.

Tipuri de conținuturi disponibile pe Instagram

Conținutul de tip Imagine – fotografii de produs, postări cu echipa, citate pe un șablon de brand, infografice și fotografii de lifestyle – toate își au locul pe platforma Instagram. Într-o singură postare poți adăuga până la 10 imagini.

Dimensiunile recomandate la imagini ar fi 2:

  • pătrat: 1080 x 1080 px;
  • portret: 1080 x 1350 px.

Conținutul de tip Video – Instagram Stories, video din feed, și Reels.

Iată ce trebuie să știi despre contentul video acceptat de platformă:

  • Video din feed au limită de 60 de minute.
  • Reels sunt îți permite să creezi videouri scurte de la 15 până 60 de secunde.
  • Instagram Stories de tip video au o durată de până la 15 secunde.
  • Liveurile pe Instagram au limită de 60 de minute.

Instagram Stories reprezintă imagini sau video ce dispar în 24 de ore, dar au o vizibilitate mult mai mare decât orice alt conținut dinsponibil aici. Stories-urile cele mai bune se recomandă să fie salvate în Highlights, așa nu se vor pierde după cele 24 de ore. Poți adăuga botoane cu textul „Swipe up” sau „Shop now” care apar în partea de jos a imaginii.

Bio, culori, stil potrivit – secretele marketingului pe Instagram

Bio este o scurtă descriere a business-ului tău. Din prima propoziție a acestui compartiment trebuie să fie dureros de clar cu ce se ocupă afacerea. Tot aici poți adăuga un singur link extern spre o resursă foarte importantă a afacerii, cum ar fi website-ul tău. Acest link poate fi modificat la necesitate (la campanii promoționale, sau pentru a trimite oamenii pe un anumit articol proaspăt scris pe blogul tău).

Nuanțele folosite ar fi cel mai potrivit să fie din paleta de culori ce aparține de branding-ul tău. De asemenea, este foarte recomandat să îmbrățișezi un stil personal și să ai câteva șabloane prestabilite pentru postări în care să folosești logo-ul plasat în același loc, care să fie în concordanță cu personalitatea brandului, dar și să corespundă unui ton of voice prestabilit.

Mai mult decât atât, după ce ai înțeles ce tipuri de postări aduc cel mai bun engagement, îți sugerăm să păstrezi pe aceeași linie de content.

Cum să crești pe Instagram? Storytelling și conținut de brand

Cu cât mai organic se încadrează produsul sau serviciul tău în viața unei audiențe-țintă, cu atât mai puțin vei avea de „vândut”. Or, acum nimeni nu mai vrea să i se vândă. Și în acest context, pozele de lifestyle sunt de mare ajutor pentru diverse mărci comerciale. Pe Instagram este important să-ți construiești o imagine stabilă și să spui o poveste autentică a brandului.

Fă uz (și nu abuz) de hashtag-uri

Hashtag-urile grupează pozele în hub-uri legate prin cuvinte cheie și te ajuta  apari în căutări ori de câte ori cineva caută conținut pe acea tematică. Recomandarea este să plasezi câteva hashtag-uri, care să se potrivească întocmai cu tematica postării. Așa poți atinge diverse comunități, cu diverse interese.

Fii un brand „sociabil”

Secretul pe Instagram este să postezi nici prea des, nici prea rar. Nu se recomandă să aglomerezi feed-ul, dar nici să publici doar sporadic poze. Strădui-te ca audiența ta să aude de tine de 1-2 ori pe zi. Cel mai indicat ar fi să dispui de un plan editorial creionat din timp.

Iar dacă ești menționat de către clienți în postări sau stories, neapărat mulțumește-le și distribuie pozele pe profilul tău. Cu siguranță îți va fi și ție mai ușor să te promovezi prin conținut generat de utilizatori, care are mai mult lipici în rândul potențialilor clienți.

O altă metod de a interacționa pe formula win-win cu audiența este să îi oferi bonusuri și oferte speciale, pentru că îți este dedicată și pentru că este atentă la mesajele tale.

Un alt mod de a fi un brand „sociabil” este să creezi content împreună cu alte branduri: etichetează și menționează alte afaceri, însă fără să fii insistent sau să desconsideri pe cineva. Doar ține să menționezi brandurile la care ai apelat și tu la rândul tău sau cu care ați demarat campanii comune.

Apelează la nano-influenceri

În 2023 accentele se vor schimba. Astăzi brandurile nu mai apelează la macroinfluenceri, a căror credibilitate a scăzut considerabil în acest an, iar brandurile și-au concentrat eforturile asupra unor ambasadori de brand cu numere de urmăritori mai mici, dar mai nișați. În plus, cu aceștia poți avea înțelegeri de barter.

Ce tipuri de content va crea engagement în 2023?

Pe lângă imagini clare și de calitate (fără kitch), poți recurge la sondaje, stickere, întrebări interactive, scurte reels cu sfaturi utile etc. Practic, scopul tău este să devii un centru de greutate în nișa în care ești: o sursă de inspirație, o autoritate și un brand cu expertiză.

Despre rezultatele pe Instagram

Funcția Instagram Insights oferă date despre creșterile contului tău și este disponibilă din profilul tău de companie. Această funcție te ajută să identificați postările anterioare care au avut cea mai mare engagemnt și îți poate oferi o înțelegere a tipului de conținut care funcționează cel mai bine pentru audiența ta țintă.

Reclama pe Instagram

Poți sponsoriza conținutul tău de pe Instagram prin Business Managerul care este comun și pentru Facebook.

Tipuri de anunțuri disponibile:

  1. Imagini statice
  2. Video
  3. Carusele

Ce se întâmplă după ce pornim reclama?

  1. Faza de Review
  2. Faza de Learning
  3. Rularea propriu-zisă.

Promoții Instagram este o caracteristică care îți permite să convertești postările, poveștile sau momentele evidențiate Instagram în cele sponsorizate contra cost.

Promovează-ți contul

Întotdeauna poți atrage urmăritori și din alte medii. Promovează contul peste tot, așa cum poate că obișnuiești deja să-ți menționezi website-ul: pe alte rețele sociale, pe site, în semnătură, ca widget pe website.

De asemenea, nu uita să adaugi îndemnuri la acțiune pentru audiența ta, cum ar fi: achiziționarea produselor, vizitarea site-ului  sau scrierea unui mesaj direct. Acest lucru poate crește conversiile vizibil.

Distribuie articolul: