Brand-ul de pufuleți „Cristinuța” va fi obligat să retragă și să schimbe actualul ambalaj. Se întâmplă după ce Consiliul pentru Egalitate a decis că acest ambalaj are un caracter sexist și lezează demnitatea.

De asemenea instituția a decis că brandul va retrage din comercializare ambalajul sexist și va încerca să nu mai repete această situație pentru viitor.

După ce în spațiul public au apărut poze cu noul ambalaj al pufuleților, activistele Alina Andronache, Elena Ratoi, Elena Nofit, Anna Susarenco și Victoria Puiu sau decis să trimită un e-mail și o scrisoare recomandată prin poștă companiei producătoare în care atenționau că acest ambalaj este unul sexist, care promovează sexualizarea precoce a fetelor și este interzis de lege.

Prin intermediul scrisorii, activistele solicitau să fie scos din vânzare ambalajul, luând în considerație că produsul este unul pentru copii și se produce în cantități foarte mari. Producătorii au avut la dispoziție 30 de zile pentru a oferi un răspuns. În lipsa acestuia, activistele s-au adresat la Consiliul pentru Egalitate.

Instituția a examinat toate circumstanțele cauzei, făcând raportare la prevederile legislației naționale și internaționale care definesc și reglementează anumite aspecte ce se referă la conținutul sexist din materialele publicitare și a decis că imaginea de pe ambalajul de pufuleți poartă un caracter sexist și lezează demnitatea. Consiliul a remarcat diferența vizibilă în prezentarea băiatului de pe ambalajul pufuleților și a fetiței. Astfel s-a constatat că imaginea în care apare o copilă îmbrăcată în costum de baie, ținând piciorul stâng într-o poziție îndoită lângă un surfboard și prezentată cu formele corpului unei femei mai degrabă, decât al unei copile, are o conotație sexuală și face aluzie la senzualitatea femeii.

Instituția a înștiințat compania producătoare despre cererea depusă de activiste, iar reprezentanții acesteia au declarat că nu înțelege din ce motive ar trebui să renunțe la ambalaj, catalogând acuzațiile drept insinuări și acuzări neîntemeiate.

Pe 18 octombrie 2019 a avut loc ultima ședință în acest caz, iar pe 22 octombrie a fost publicată decizia de retragere și renunțare la ambalajul cu caracter sexist.

Consiliul reamintește că , în conformitate cu prevederile art. 111 alin. (1) al Legii cu privire la publicitate, în Republica Moldova, publicitatea sexistă este interzisă.

Sursa: AGORA

Distribuie articolul: