Cel mai mare combinat de pâine SA „Franzeluța” se confruntă cu probleme de transportare a produselor de panificație la rețelele sale de magazine. În noaptea de vineri spre sâmbătă, produsele de panificație au fost transportate cu o întârziere de cinci ore.

Potrivit directorului „Franzeluța”, Victor Matcov, problemele au apărut după ce anul acesta întreprinderea a organizat o licitație de selectare a companiilor de transportare a produselor de panificație și aceasta a fost câștigată de o altă companie, decât cele care au transportat de obicei, serviciile cărora sunt mult mai scumpe, și anume, Inter GP Grup și ÎI Igor Gheorghiță.

tv8.md

Potrivit lui Victor Matcov, procentul pe care îl solicita aceste companii, a crescut de la un an la altul. La finele anului trecut companiile solicitau deja 6,5% din valoarea produselor de panificație transportate, ceea ce în actualele condiții pentru întreprindere este foarte mult, potrivit jurnal.md.

„După ce am analizat toate documentele, în februarie am decis să organizăm o nouă licitație care a fost câștigată de R&A Servicii, care a solicitat doar 6% din valoarea produselor transportate. Dar deoarece această întreprindere nu a avut suficiente mijloace de transport, peste un timp am organizat încă o licitație pentru a suplini numărul necesar de unități de transport.

Această a fost câștigată de primele două firme, care deja fac de ani buni afaceri cu întreprinderea „Franzeluța” și se știe că în spatele lor e un singur om, Igor Gheorghiță. Ele cer 7,3%, dar insistă să le încredințăm toate rutele, inclusiv cele câștigate de R&A Servicii și atunci micșorează cererea până la 6,8%. Mai mult ca atât noaptea trecută au distribuit produsele cu întârzieri de câteva ore. Considerăm că este vorba de un șantaj”, ne-a spus directorul combinatului „Franzeluța”.

El a mai adăugat că în actualele condiții de criză pentru întreprindere este foarte importantă corectitudinea și loialitatea firmelor cu care conlucrează.

Anterior Combinatul „Franzeluța” a avut un parc propriu de 100 de unități de transport. Unele s-au uzat, iar altele au fost vândute chiar companiilor care azi cer plăți exagerate întreprinderii. „Totodată nouă unități de transport care aparțin combinatului am reușit să le reparăm, și în special de atunci au apărut problemele. Cu timpul sperăm să rezolvăm această situație. Pe moment doar le solicităm acestor întreprinderi să-și onoreze obligațiunile pe care și le-au asumat fără a încerca să facă presiuni”, a mai spus directorul întreprinderii.

Deocamdată nu am reușit ă luăm legătura cu reprezentanții celor două companii pentru o reacție, dar sperăm să o obținem în scurt timp.

Deși produsele de panificație au ajuns azi cu întârziere în rețeaua de magazine, administrația combinatului ne spune că deocamdată nu a primit plângeri de la consumatori sau conducerea magazinelor.

Trăim vremuri grele și îți aducem informații vitale oră de oră. Ajută-ne să rezistăm. Fii alături de jurnalismul de calitate și noi te vom răsplăti cu cele mai noi știri!
Donează pe Patreon ca să putem continua activitatea portalului mediatic ea.md.

Sursa: jurnal.md

Distribuie articolul: