Dacă până acum se credea că tehnologia nu prea are mare lucru cu moda, această relație este deja demonstrată. Unul dintre liderii tehnologici la nivel global a lansat recent „Fashion Flair”, un concept în care moda și tehnologia se întâlnesc într-un nou capitol. Pe 9 mai a fost prezentată la Milano prima colecție de haine create de către designerul Anna Yang, cu ajutorul inteligenței artificiale.

Colecția este formată din 20 de piese și a fost creată cu ajutorul unei aplicații dezvoltată de Huawei. Aplicația numită „Fashion Flair” conține zeci de mii de imagini cu articole iconice din lumea modei din ultimii 100 de ani. Prin încrucișarea bazei de date existente și imaginile cu colecțiile anterioare create de Anna Yang pentru brandul său numit ANNAKIKI, „Fashion Flair” afișează o propunere de design, care poate fi elaborat ulterior.

Aplicația absoarbe toate imaginile prelucrate prin aceasta, astfel încât softul să poată ulterior crea un număr aproape nelimitat de propuneri de articole vestimentare unice.

Ce înseamnă acest lucru pentru AI (inteligența artificială) și pentru viitorul modei?

Din punct de vedere tehnic, AI are teoretic potențialul de a genera un viitor val de noi colecții pentru designeri, pur și simplu prin volumul de date pe care îl absoarbe. Este un instrument care poate ajuta designerii să dezvolte idei extraordinare ori să rămână fără job. După cum spunea Darwin, evoluează doar cei care se adaptează la schimbări. Reprezentanții companiei tehnologice explică: „Dorim să combinăm tehnologia cu expertiza umană, astfel depășind limitele umane și în același timp păstrând autenticitatea pe care o poate observa ochiul omului”.

Autor: Cristina Maxim