Astăzi avem ocazia de a vorbi cu Doina Calcea, fondatoarea NeoStil Events, o companie specializată în planificarea și organizarea evenimentelor în zona Chicago. Doina a împărtășit cu noi o parte din experiența sa și pasiunea pentru acest domeniu într-un interviu captivant.

1. Ce v-a inspirat să vă implicați în industria planificării de evenimente, în loc să urmați o carieră mai tradițională?

Creativitatea mă definește, mereu am fost înconjurată de frumos. Am avut mai multe tentative, am deschis și închis câteva afaceri, dar planificarea evenimentelor a fost revelația mea. În concediul de maternitate mă gândeam ce aș putea face cu toate ideile. Copilul meu a fost și este cea mai mare inspirație. Așa a apărut NeoStil. În ultima perioadă, tot mai mulți oameni preferă să apeleze la serviciile unui event planner pentru evenimentele importante din viața lor. Este o muncă enormă, care implică stabilitate în momente de stres, iar mie îmi plac provocările.

2. Cum v-a ajutat educația, experiența în jurnalism și artă să dezvoltați și să creșteți afacerea NeoStil?

Nu îmi place să stau pe loc, la propriu. Îmi place să fiu mereu în acțiune, să cunosc oameni noi, așa că atunci când a trebuit să aleg o profesie, jurnalismul a fost inevitabil pentru mine. Am activat în calitate de reporter și am descoperit foarte multe persoane talentate și deosebite. Mulți dintre eroii reportajelor mele m-au inspirat. Cred că faptul că îmi plac oamenii, să-i ajut și să creez amintiri m-a ajutat să continui într-un domeniu creativ.

3. Puteți împărtăși o poveste de succes a unei planificări de eveniment care v-a adus cea mai mare satisfacție personală?

Ultimul eveniment care mi-a adus o satisfacție enormă a fost implicarea în decorarea evenimentului „Moldova Wine Fest” care a avut loc în luna octombrie, într-o suburbie din Chicago. A fost un eveniment atât de frumos, împreună cu Comunitatea de Moldoveni din Chicago am reușit să realizăm un decor tematic de toamnă, cu tradiții, ne-am întors la rădăcini cu mult gust și rafinament. Consider că a fost un eveniment de succes, iar pentru cea de-a doua ediție pregătim ceva și mai deosebit.

4. Cum vă adaptați la cerințele în schimbare ale industriei evenimentelor și cum vă mențineți în pas cu tendințele actuale de design și decor?

Tendințele în materie de decor se schimbă, încerc să mă adaptez după dorințele și viziunea clienților. Iau sfaturi de la specialiștii în domeniu atât din America cât și din Europa, urmăresc noile tendințe și încerc să le adaptez la stilul meu. Oamenii cu care interacționez, Pinterest, călătoriile, fotografiile, revistele sunt surse de inspirație. În toate evenimentele pe care le organizez, încerc să aduc semnătura NeoStil prin atenția la detalii, adaptată la preferințele clienților.

5. Cum gestionați relațiile cu clienții și cum vă asigurați că îndepliniți cu succes așteptările lor?

Factorul uman are un rol deosebit. Cea mai mare provocare este de a aduce la realitate ceea ce își dorește clientul, să fie de calitate și efectuat la timp. În funcție de tipul evenimentului, pregătirea poate să dureze de la câteva săptămâni la un an. Primul pas este să încerc să cunosc cât mai bine clientul, așteptările lui față de eveniment, dar și bugetul alocat. Relația organizatorului de evenimente cu fiecare client presupune o mare doză de încredere și deschidere reciprocă, mai ales când vorbim de evenimente personale. Mă bucur când transform visurile clientului în realitate, iar clientul este satisfăcut. Mulți clienți vin cu o idee ori cu o temă preferată pentru eveniment. Se întâmplă că clienții solicită un model de decor pe care deja l-am implementat. Ca să ofer ceva deosebit și unic, adaug elemente noi, o nuanță nouă, o compoziție de flori sau un alt personaj, ca să aduc unicitate. În tot acest timp am avut clienți de diferite naționalități. Majoritatea apelează pentru sărbătorile copiilor mici. Planific și organizez toate tipurile de evenimente, atât personale: nuntă, botez, aniversare, cerere în căsătorie, zi de naștere; cât și corporative: petrecere de firmă, petrecere pentru lansarea unui produs nou. Comunicarea este cheia succesului, discut minuțios cu clientul fiecare detaliu și idee care apar pe parcurs, deoarece optez pentru personalizare în funcție de preferințe sau tematică.

6. Cum vedeți viitorul afacerii NeoStil și ce obiective aveți pentru dezvoltarea sa?

Doina este încrezătoare în viitorul afacerii sale și consideră că există loc pentru toată lumea în această industrie. Cu o abordare răbdătoare și adaptabilă, ea are în plan extinderea și dezvoltarea NeoStil Events, visând la organizarea unor evenimente cu un număr mare de invitați. Pentru Doina, aceasta este doar începutul, iar ambiția sa o va duce departe în industria planificării de evenimente.

Acest interviu cu Doina ne-a oferit o perspectivă captivantă asupra industriei planificării de evenimente și a pasiunii cu care abordează fiecare proiect. Cu o educație în artă și jurnalism, Doina a reușit să creeze NeoStil Events, o afacere de succes care aduce bucurie și amintiri de neuitat clienților săi din Chicago.

Distribuie articolul: