Unul dintre cei mai mari scriitori americani de Science Fiction ai secolului XX, Isaac Asimov, vine de data aceasta cu o poveste aproape politică despre subjugarea unei planete bogate în cel mai râvnit material al Galaxiei: kyrtul. Este vorba despre Florina, planeta indigenilor care aduce atâta prosperitate stăpânilor de pe Sark, în timp ce florinienii trăiesc într-o sărăcie și nefericire totală.

Dar intriga abia aici începe, când în joc apare și o a treia putere: Trantorul, care-și dorește anexarea Florinei și instaurarea Imperiului galactic.

Lucrurile se complică când un spațio-analist (Rik) face o descoperire științifică de proporții, ce ar schimba status-quo-ul florinienilor, dar și felul în care se face comerț cu kyrt în întreg spațiul. Mesajul acestuia către autoritatea responsabilă este interceptat și refolosit, iar  lui Rik îi este ștearsă întreaga memorie. Cartea te duce cu gândul și la Flori pentru Algernon, unde protagonistul luptă cu propria minte și nu poate face progrese intelectuale, căci creierul său e subdezvoltat.

La fel ca în viața reală, acolo unde este vorba de bani grei se găsesc mai mulți stăpâni, demnitari și ambasadori abili în negocieri și deducții. Cartea vine cu o muncă impresionantă de detectiv și cu explicații laborioase a unor fenomene științifice complexe.

De menționat este și felul în care se vorbește despre planeta Pământ, de unde e originar omul, singura planetă radioactivă locuită din Galaxie. Deosebit de interesant și neașteptat este finalul acestei cărți.

Lectură plăcută! Cartea poate fi achiziționată de la Cartier.