Integrarea copiilor cu dizabilități, în special a celor cu tulburări mentale severe, în sistemul educațional național nu se realizează întotdeauna conform așteptărilor părinților sau dorințelor cadrelor didactice.

 

Acest lucru a fost declarat de ministrul Educației din Republica Moldova, Dan Perciun, subliniind că problema necesită discuții serioase și căutarea unor soluții reale, relatează realitatea.md.

Ministrul subliniază că, prin decizia de a integra copiii cu cerințe educaționale speciale în școlile de învățământ general, „s-a făcut un pas important înainte”, însă sistemul educațional nu reușește încă să le ofere suportul necesar.

„Integrarea trebuie să fie reală și nu doar pe hârtie. Până la sfârșitul anului, vom propune câteva opțiuni de intervenții care pot fi implementate”, a declarat Dan Perciun.

Deciziile vor fi precedate de consultări publice, menite „să reducă presiunea asupra sistemului, să audă părerile profesorilor și, în același timp, să răspundă așteptărilor părinților”, a adăugat ministrul.

Oficialul și-a exprimat speranța că soluțiile implementate, chiar dacă nu vor fi susținute de toată lumea, vor fi acceptate de majoritatea celor vizați.

Distribuie articolul: