Pământul Făgăduinței de Barack Obama este o carte autobiografică și acoperă primul mandat de președinte al acestuia. Povestea este spusă chiar de protagonistul ei, care începe cu o copilărie simplă, a unui extrem de mediocru băiețel de culoare din Hawaii, cu un nume musulman. Vedem, pas cu pas, cum Obama devine omul ce a luat decizii extrem de complexe și univoce în Biroul Oval, decizii care au schimbat pentru totdeauna lumea noastră.

Barack Obama spune în Pământul Făgăduinței povestea devenirii sale neverosimile. Cum e posibil ca un tânăr aflat în căutarea propriei identități să ajungă liderul lumii libere? Ce calități, ce decizii și ce eșecuri l-au făcut pe Obama cel de-al 44-lea președinte al Americii? Care este educația politică care l-a ajutat pe protagonist să devină un lider cumpătat și iubit de atâta lume?

Primul mandat al lui Obama a fost pentru acesta o perioadă de frământări și de transformări profunde și protagonistul nu ezită să le înșiruie în peste 800 de pagini.

După ce am citit cartea soției lui Barack, o istorie motivațională plină de emoție: Povestea Mea de Michelle Obama, o istorisire feministă și puternică, în imagini vivide și sincere, Pământul Făgăduinței vine cu o abordare diferită, aducând mai ales evenimente în fața unui public curios de a înțelege ce se întâmplă la cel mai înalt nivel într-o Americă atotputernică. Avem aici, așadar, o înșiruire de întâmplări fulminante, o trecere în revistă a capitalului uman care l-a sprijinit (sau dimpotrivă) pe Obama, explicarea pe îndelete a schimbărilor din societatea americană și analiza atâtor procese decizionale complicate.

Vei afla și o suită de lucruri despre jocurile de culise, oamenii fățarnici, dezamăgiri și rasism. Aceasta este o carte inspirațională, lungă, onestă: un volum scris mai degrabă cu inima, decât din pragmatism, căci este de-o sinceritate dezarmantă. Dacă te interesează dedesubturile politicii americane, dacă vrei să descoperi chintesența lui Obama și motivele ce stau în spatele deciziilor sale, Pământul Făgăduinței este răspunsul.

Uimitoare sunt înșiruirile de eșecuri (da, și Obama greșește, și greșește mult), înfrângeri politice, discriminări și înșelăciuni din parcursul politic al eroului nostru. Cum a reușit acesta să meargă înainte, prin greutăți extreme, prin oboseală până la refuz, prin emoții contradictorii și uneori în lipsă de fonduri?

Înduioșătoare sunt relațiile lui Barack cu soția și copiii, ezitările lor și lupta familială: a fi politician de impact sau a fi un tată bun? Ce este mai important pentru această planetă?

Povestea lui Obama nu este despre miracole, sau despre drumuri presărate cu lapte și miere, ori despre lidership înnăscut și căi ușoare, ci dimpotrivă! Pământul Făgăduinței este plină de lecții de viață și este o inspirație pentru cei puternici și curajoși, de a face bine, de a fi parte din schimbare, de a nu renunța niciodată la idealurile tale.

Volumul poate fi achiziționat la Litera, în România și Moldova.