Netflix închide serviciul de închiriere de DVD-uri care a lansat firma în urmă cu 25 de ani, una dintr-o serie de schimbări pe măsură ce gigantul de streaming intră într-o nouă eră, scrie bbc.com.

Compania, care a răsturnat industria televiziunii și a filmelor pe măsură ce a trecut de la DVD-uri la streaming online, se luptă acum să reaprindă creșterea.

În timp ce încearcă să sporească numărul de abonați, firma a luat măsuri severe asupra partajării parolelor în unele țări.

Intenționează să lanseze aceste măsuri pe o scară mai largă, inclusiv în SUA, până în iulie.

În încercarea de a atrage publicul, compania a introdus anul trecut o opțiune de streaming mai puțin costisitoare, susținută de reclame și a redus prețurile în 116 țări în trei luni până în martie.

În ciuda mișcărilor, compania a adăugat doar 1,75 milioane de membri plătiți în perioada ianuarie-martie.

De asemenea, a prognozat o creștere mai slabă în lunile următoare, care a fost mai mică decât se așteptau mulți analiști.

Paolo Pescatore, analist la PP Foresight, a calificat performanța „mixtă”.

„Tristrul ridică mai multe întrebări decât răspunsuri”, a spus el.

Războaie în flux
Netflix din California a parcurs un drum lung de când a început să livreze DVD-uri către clienți în 1998. Și-a lansat serviciul de streaming în 2007 și este acum un gigante global, cu peste 232 de milioane de abonați în întreaga lume. În scrisoarea investitorului, Netflix a descris serviciul DVD, care se va închide în septembrie, drept „racheta de rapel care a ajuns în streaming pe o poziție de lider”.

„Ne simțim atât de privilegiați că am putut împărtăși seri de film cu membrii noștri DVD atât de mult timp, atât de mândri de ceea ce au realizat angajații noștri și încântați să continuăm să-i mulțumească pe fanii divertismentului pentru multe alte decenii viitoare”, a spus compania.

Dar, în ciuda liderului său timpuriu, dominația Netflix asupra industriei streaming a început să se erodeze pe măsură ce concurența s-a intensificat. A pierdut peste 1 milion de abonați în primele șase luni ale anului 2022.

Deși a compensat cu mult aceste pierderi mai târziu în cursul anului, ajutată de câștigurile de abonați din Asia, declinul a zguduit firma, împingând-o să caute noi modalități de a stimula creșterea.

Într-o scrisoare către investitori, Netflix a spus că este mulțumit de modul în care membrii au răspuns la schimbările care impun ca oamenii să plătească pentru a partaja parolele.

Acesta i-a avertizat pe investitori să se aștepte la unele anulări pe măsură ce extinde aceste măsuri, dar a spus: „Partajarea plătită pe termen mai lung va asigura o bază de venituri mai mare de la care ne putem crește pe măsură ce ne îmbunătățim serviciile”.

Netflix a estimat că peste 100 de milioane de gospodării împărtășesc parole, încălcând regulile sale oficiale.

În Canada, unde modificările au fost introduse în februarie, baza de membri plătiți este acum mai mare, iar creșterea veniturilor s-a accelerat, a spus.

Veniturile totale au crescut cu 3,7% față de an, până la 8,1 miliarde de dolari. A raportat profit de 1,3 miliarde de dolari, în scădere față de aproape 1,6 miliarde de dolari anul trecut.

Paul Verna, analist principal la Insider Intelligence, a spus că rezultatele au arătat că programul de partajare a parolelor cu plată și reclamele de la Netflix au atins „denivelări timpurii și chiar și în cel mai bun scenariu, va dura mult timp pentru a se extinde”.

„Aceste semne sunt îngrijorătoare pentru o afacere care, în ciuda faptului că este încă lider de piață, se luptă să-și recapete mojo”, a spus el.

Distribuie articolul: