Vorbind în termeni simpli, branding-ul unui site înseamnă dominarea primei pagini a motoarelor de căutare, dar și crearea unei bune reputații online.

Cum crezi că motoarele de căutare văd pagina ta Web?

Or, pagina ta web este activul tău digital cel mai important, nu?

Cum arată ea pentru Google? Ce conține și cât de relevantă e? Îți poți imagina site-ul tău devenind un brand mare și puternic?

Știai că motoarele de căutare au probleme serioase cu indexarea conținutului anumitor site-uri web? De aceea este important, în primul rând, să te asiguri că conținutul tău e „indexabil”, adică accesibil pentru crawlerele motoarelor de căutare.

Încearcă să utilizezi unealta Google Cache de la Google pentru a depista cum este păstrat website-ul tău în memoria cache a lui Google. În acest fel, vei putea vedea ce elemente ale conținutului tău sunt „indexabile” pentru motoarele de căutare și de ce elemente trebuie să scapi pentru a-l face mai ușor indexat și înțeles de către motoarele de căutare.

Dacă folosești acest instrument, vei înțelege cum arată conținutul paginii tale web pentru utilizatori vs. modul în care aceasta arată pentru motoarele de căutare.

Când o pagină web nu este destul de bogată în informație utilă (pe care motoarele de căutare o așteaptă de la ea), acest lucru devine o problemă în calea obținerii unor poziții bune în clasamentul căutărilor.

Nu uita: ceea ce contează pentru motoarele de căutare în primul rând este relevanța site-ului tău!

Creează un Google Snippet Relevant

„Snippet” se referă la mini rezumatul site-ului tău atunci când apare în rezultatele căutărilor, un snippet cu schema.org îți poate aduce avantaje și pe partea de brand awareness, pentru că site-ul tău arată mai atractiv în rezultatele căutării.

schema-org-1

Poți apoi continua cu un profil pe Google My Business (GMB). Când completezi profilul tău pe Google My Business, încearcă să pui accent pe cuvintele cheie care pot sublinia nu numai abilitățile tale, ci și importanța brand-ului tău.

Acest lucru va ușura procesul de găsire a brand-ului tău în multitudinea de date disponibile pe internet.

Un loc bun pentru plasarea „CV-ului online” este LinkedIn. Aici trebuie să te asiguri că – a găsi afacerea ta – este simplu. Cum se face acest lucru? Conectează profilul tău la site-ul tău Web și la pagina GMB.

Există, de asemenea, o mulțime de alte locuri în care îți poți conecta profilul tău la pagina ta web. Dar trebuie să știi că dacă creezi zeci de profiluri, trebuie să ai grijă de zeci de profiluri!

Unele dintre ele, chiar dacă nu sunt atât de importante pentru tine, pot fi de primă importanță în clasamentul Google.

Twitter și Facebook, de exemplu, apar în rezultatele Google în poziții de top, la fel se întâmplă și cu YouTube, unde poți încărca videoclipuri, promovând marca pe care o reprezinți.

Chiar dacă devine din ce în ce mai greu pentru tine să ții pasul cu toate mijloacele de promovare online, reține că marketingul online nu este diferit de cel offline – trebuie doar să-ți îmbunătățești mereu strategia și abordarea, evoluând în permanență.

Cum să utilizezi corect cuvintele cheie?

Utilizarea cuvintelor cheie în mod corespunzător este mai mult decât importantă în procesul de optimizare SEO pentru motoarele de căutare.

Altfel spus, cuvintele cheie domină „comunicarea” noastră cu motoarele de căutare.

După cum știi deja, comunicarea poate eșua sau poate fi reușită, în funcție de modul în care o realizăm.

Deci, ce vor motoarele de căutare să obțină de pe urma dialogului cu noi?

Răspunsul este, așa cum am spus ceva mai sus: relevanță.

Cât de relevante sunt cuvintele cheie pe care le-ai utilizat pentru pagina pe care o deții? Se potrivesc?

Știi ce? Nu vei greși dacă vei folosi aceleași cuvinte într-un mod predominant în:

  • titluri;
  • texte;
  • meta descrieri.

Totodată, te rog să fii atent să nu treci pe partea de black hat SEO (SEO pălărie neagră), abuzând de cuvintele-cheie.

Asigură-te că a ajunge în topul motoarelor de căutare este mult mai simplu pentru tine: alege cuvinte cheie inteligent, astfel încât ele să fie cât mai specifice (altfel spus: cuvinte cheie long tail).

Prea multă generalizare complică tot procesul de optimizare pentru motoarele de căutare.

Pe de altă parte, un sistem de cuvinte cheie bine structurat (un nucleu semantic sănătos) te poate ajuta să crești nivelul de recunoaștere și popularitate al brand-ului tău (brand awareness).

Ce poate face SEO pentru creșterea nivelului de recunoaștere al mărcii tale?

Află aici: ce este SEO?

În primul rând, hai să stabilim ce înseamnă a crește notorietatea și nivelul de recunoaștere al unei mărci!

Ei bine, chiar dacă acest termen este destul de popular pe internet, nu toate persoanele din domeniul marketingului online îl înțeleg până la capăt.

O definiție simplă și pe înțelesul tuturor ar suna în felul următor: creșterea importanței mărcii online și a nivelului de încredere al oamenilor în aceasta – se referă la „identitatea” pe care compania ta o are pe internet sau, altfel spus, strategiile pe care le utilizezi pentru a convinge consumatorii să ia decizia de a cumpăra anume produsele tale!

Poți să te gândești, desigur, că este vorba despre conținutul site-ului tău, designul lui, meta descrierea, titlul paginilor, titlurile, dar indiferent cât de bine ați face față acestor aspecte, acest lucru nu este suficient.

De ce? Deoarece în lumea online, așa cum este și în cea offline, creșterea gradului de recunoaștere al brandului se realizează, mai ales prin construirea de legături/relații/conexiuni (altfel spus – link-uri).

Construiește-ți o comunitate virtuală, iar munca ta va deveni mult mai ușoară și mai eficientă.

Dacă începi să studiezi acest lucru, vei descoperi că nu este atât de complicat cum ar putea părea la început. Tot ce trebuie să faci este:

  • Fă o listă cu site-urile autoritare ce au legătură directă sau indirectă cu nișa ta și apoi încearcă să iei legătura prin e-mail cu proprietarii acelor site-uri pentru a face o înțelegere și/sau a construi o colaborare online.
  • Folosește infografice atractive. Acestea ar putea să-ți aducă link-uri valoroase în mod natural.
  • Devină activ în comunități și pe rețele sociale; postează des; distribuie conținutul tău. Distribuie articolele tale în diferite grupuri și comunități interesate de subiectul pe care l-ai tratat. Păstrează brand-ul tău activ în spațiul virtual și asigură-te că nu vei trece neobservat.

Dar nu încerca să construiești o rețea de link-uri doar pe bază de vânzare, fă-o, mai degrabă, cu inimă și dedicație pentru a crea un brand puternic, pentru satisfacția ta ca persoană implicată mai degrabă, decât pentru a obține clienți!

Mediul online așteaptă autenticitate. Vei avea întotdeauna tendința de a cumpăra de la oameni care par reali, decât de la cei care își falsifică emoțiile.

Recenzii online

Acum, că ai putut vizualiza proiectul tău online în perspectivă, ai înțeles cum arată și cum ar putea arăta, următorul pas este să te gândești și la modul în care îl văd ceilalți, desigur.

Nici nu îți imaginezi cât de importante sunt recenziile online pentru persoanele care nu sunt încă clienții tăi.

Opinia altora despre un produs pe care ne gândim să îl cumpărăm poate să ne convingă în 2 direcții absolut diferite: să cumpărăm sau să nu-l cumpărăm.

Și noi, oameni, vom fi întotdeauna așa! Nu putem să nu fim influențați de opinia altora. Deci, încearcă să te asiguri că opiniile clienților despre produsele pe care le vinzi sunt bune.

Asigură-te că următorul vizitator al paginii tale web va rămâne impresionat și va deveni curios despre ceea ce i-ar putea oferi în continuare – anume marca ta!

Concluzie

Sper că nu a fost prea multă informație pentru un singur articol.

Tot ce aș adăuga, cu permisiunea ta, este că marketingul online, în mare, nu este foarte diferit de cel offline.

Este vorba despre tine și produsele tale – aceeași persoană și aceeași calitate, aceeași abordare – pretutindeni. Încearcă să dezvolți abilitățile tale manageriale mai ales atunci când este vorba de managementul reputației, indiferent dacă ești mai activ în lumea offline sau online.

Distribuie articolul: