SEO este optimizarea site-urilor pentru Motoare de Căutare. Așa zice Enciclopedia Wikipedia. Însă asta este definiția foarte scurtă a lui SEO (Search Engine Optimization, or, tradus în română fiind: Optimizare pentru Motoare de Căutare). 

SEO este o știință relativ nouă (dacă considerăm că și internetul este destul de nou) și reprezintă o combinație dintre diferite domenii mai vechi (marketing, scriere texte, diferite tehnici de atragere a clienților etc.).

În SEO se lucrează cu conținutul unui site și cu modul în care este perceput acesta atât de către utilizator, cât și de motoarele de căutare, precum Google.

Și de multe – multe ori se merge cu mult mai departe decât îmbunătățirea percepției motoarelor de căutare. Se lucrează la valoare și mai ales – la valoarea adăugată pentru utilizatori și experiența acestora.

De exemplu, oricât de fain ar fi un site sau altul, dacă acesta se încarcă în… 10 secunde – nimeni nu va avea răbdare să aștepte după el!

Sau dacă website-ul este structurat neintuitiv și este foarte complicat să găsești printre paginile lui informația de care ai nevoie. Să zicem că este vorba despre SEO pentru un magazin online unde produsele valoroase sunt ascunse undeva în sub – sub – sub categorii la care nimeni nu are acces prea simplu. Dacă e greu de navigat, utilizatorul renunță. Asta o demonstrează cifrele.

Care este utilitatea serviciilor SEO și ce metode SEO există?

Acum că am stabilit ce este SEO, haideți să vedem și de ce avem nevoie de SEO. Anume serviciile SEO sunt cele care fac posibilă întâlnire dintre cumpărător și vânzător în mediul online. Or, anume un site bine structurat, cu viteză bună, ce dispune de tag-urile potrivite – este cel care are întâietate în rezultatele Google.

Anume în rezultatele Google, acolo unde fiecare dintre noi caută zilnic să găsească soluții pentru problemele lui. SEO crește vizibilitatea unui website în rezultatele căutărilor.

Datorită rigorilor impuse de către motoarele de căutare, apare tot mai mult conținut bine scris, tot mai informat, tot mai bine aranjat, tot mai interactiv și interesant.

Așadar, la întrebarea „ce este SEO”?

Se poate răspunde, cu o picătură de curaj, în felul următor: SEO este religia website-urilor în ziua de azi. Cu siguranță că nu se merită să ajungeți în extrema în care construiți doar site-uri de care să-i placă lui Google sau altor motoare de căutare, și atât.

În 2022 experiența utilizatorului și cât de confortabil se simte el atunci când navighează pe site-ul tău – este foarte important.

Știind ce e SEO și care e utilitatea serviciilor SEO, probabil că vă întrebați: dar cine are nevoie de SEO?

Care website-uri au nevoie de metode de Optimizare SEO?

De SEO are nevoie orice site care-și dorește mai mulți vizitatori sau care tinde să devină mai bun pentru utilizatorii lui. Așadar, SEO este pentru toți. SEO este bun pentru magazine online, website-uri de prezentare, blog personal, portaluri de știri, site-ul companiei dvs. etc. Toți cei care vor website vizibil în Motoare de Căutare, pe Rețele Sociale, precum Facebook, mai vizibile în general pe Internet – au nevoie de Optimizarea SEO!

Ce este SEO On Page și ce este SEO Off Page?

Când vorbim de optimizarea pe pagină (SEO On Page) avem în vedere lucru propriu-zis pe paginile website-ului. Se lucrează cu conținutul acestuia întru îmbunătățirea lui. Se lucrează cu etichete speciale de SEO: title, meta description, alt, Headings etc. Se lucrează cu cuvinte-cheie relevante, cu imaginile de pe website, cu viteza acestuia de încărcare. Pe de altă parte, se lucrează și la strategia generală de optimizare, și mai mult chiar – la educarea deținătorului. Se urmărește ca și conținutul care se va crea în viitor să corespundă unor standarde înalte de calitate și să se conformeze rigorilor SEO.

SEO Off Page (SEO în afara paginii) se referă la promovarea și sporirea popularității unui anumit website. Întru ameliorarea acestei popularități, se recurge la tehnici de marketing. Și anume: la scrierea advertorialelor, la obținerea de bannere, link-uri relevante pentru website-ul da, parteneriate etc. Toate acestea se fac cu maximă atenție (după un plan special, bine gândit) și se urmărește calitatea link-urilor astfel obținute. Nu este suficient să înțelegi ce este SEO, trebuie să știi cum să aplici eficient aceste cunoștințe.

Cine este un specialist SEO?

Pe lângă îmbunătățirea calității unui website, a metricilor de popularitate, al modului de încărcare, a arhitecturii website-ului, SEO mai ajută website-ul și să-și stabilească o viziune și o direcție spre care să tindă (toate astea cu condiția că dați de specialiști adevărați).

Un expert bun este zilnic în lumea business-urilor online, urmărește, măsoară, trage concluzii, face analize – devenind mai bun pe zi ce trece. Anume un asemenea specialist SEO, devine cu timpul și un analist de business de invidiat. Mai ales, dacă prietenește bine cu cifrele și / sau are studii ce țin de afaceri.

Deci, un expert bun optimizează nu doar pentru azi, ci și pentru mâine, ajutându-vă să vă alegeți bine de tot publicul-țintă și nișa potrivită. Un expert SEO bun este un bun consultant pentru sfera de digital marketing.

Dat fiind faptul că SEO este tot mai mult inter-conectat cu semnalele din social media, cu promovarea pe Facebook, Instagram, cu alte rețele sociale, legătura dintre marketingul online și SEO devine tot mai vizibilă și mai necesară. Or, un website are nevoie de un pic de „charismă” ca să prindă la public.

Cum să ajungi în Topul Rezultatelor Google?

Așadar, în 2022 ca să ajungă în TOP rezultate Google, un website trebuie să fie optimizat (cu alte cuvinte trebuie să ai un website user friendly și SEO friendly).

– să aibă multe mențiuni online și un conținut excelent.

– să dispună de multe semnale sociale.

– să fie de încredere, ca să poată rezolva în timp util și bine problema celui care a aterizat pe o pagină aleatorie a acestui website.

– să fie interesant și plăcut pentru vizitatori. Această înseamnă că site-ul trebuie: să aibă un design bun, o arhitectură potrivită, culori bine alese, imagini și conținut interactiv.

  • În ultima vreme, ia avânt conținutul video și chiar video-urile interactive: când userul poate influența prin răspunsuri la întrebări cum va evolua video-ul pe care îl privește.
  • Un alt tip de conținut bun în ultima vreme sunt infograficele cu multe date interesante.
  • Un aspect tot mai important este ca website-ul să arate excelent și pe dispozitivele mobile.

Nu uita că pentru un SEO bun ai nevoie și de un hosting web bun!

Distribuie articolul: