Numărul unic de urgență 112 a fost apelat de 1 322 907 de ori în primele șase luni ale anului 2020. Potrivit datelor statistice de apeluri prezentate de 112.md, aproape 60 de % dintre acestea au fost apeluri false, iar conform instituției, recepționarea și procesarea apelurilor nejustificate costă circa 84 de mii de lei lunar.

Apelurile de urgenţă reale reprezintă 41,26 %, iar dintre acestea cele mai multe au fost gestionate de Serviciul de Ambulanţă (73,80%), Poliţie (23,33%) şi Pompieri (2,87%).

Cele mai solicitate intervenții, conform clasificatoarelor evenimentelor sunt: hipertensiunea arterială, copil bolnav și infracțiune contra vieții și sănătății persoanei, și incendiile. 

Din punct de vedere al localizării geografice, cele mai multe apeluri provin din Chișinău, Bălți și Orhei.

Potrivit datelor statistice, reiese o medie zilnică de 7 085 de apeluri la numărul unic de urgență 112. Cel mai mare flux de apeluri a fost înregistrat în intervalul de timp cuprins între orele 17.00-19.00.

Totodată, timpul de răspuns la apelurile intrate în Sistemul Automatizat Informațional al Serviciului 112 în primele 5 secunde reprezintă 81,7%, ceea ce indică o dinamică pozitivă, și anume, cu aproximativ 10 la sută mai mult ca în prima jumătate a anului 2019.

Numărul de apeluri ce nu reprezintă urgențe s-a diminuat în perioada de referință cu aproximativ 5 procente comparativ cu anul 2019 şi se situează la circa 59%, iar recepționarea și procesarea apelurilor nejustificate costă circa 84 de mii de lei lunar.

Foto: Facebook.com/Servicul112

Distribuie articolul: