Colegii noștri de la AGORA lansează un nou produs media. Despre acest lucru au anunțat astăzi pe pagina de Facebook Agora.md. Noi l-am luat la descusut pe realizatorul emisiunii - Mihai Avasiloaie - un jurnalist împătimit de fotbal și plin de entuziasm. Despre ce va fi „OffSide” și ce își propune echipa prin acest proiect video, aflați mai jos.

Mihai, știm că pregătești un nou proiect media, spune-mi despre ce este vorba?

Este vorba de o emisiune online, destul de scurtă ca durată, în care voi aborda critic, pe alocuri ironic sau sarcastic, declarațiile și gafele politicienilor și demnitarilor noștri. De fapt, oricine poate fi subiectul emisiunii, dacă se manifestă într-un fel în care nouă ne pare simpatic, însă pentru că îi adorăm pe politicieni, ei vor avea prioritate.

Ce scop are proiectul tău și cui mai exact te adresezi?

Proiectul e bazat pe crezul că media poate influența unele lucruri și procese pentru ca acestea să se schimbe în bine. Vom încerca să ajungem la obrazul politicienilor și, foarte important, la conștiința cetățeanului, pentru a-i oferi o alternativă de produs media independent și imparțial, care scoate în evidență cusururile și relele intențiile ale celor cărora le-au încredințat votul. E timpul să deprindem obișnuința de a cântări informația, de a o analiza și digera în modul în care politicienilor le va fi foarte greu să ne mintă. Iar când vor insista pe demagogie, să-i taxăm nu doar la alegeri. Anume ăsta e unul dintre scopurile produsului: să le arătăm cât de ridicoli pot fi uneori și să le dăm din deget atunci când e cazul. În acest mod ne adresăm tuturor celor care fac parte (sau vor face parte), în mod direct sau indirect, din circuitul politic și civic din Republica Moldova: de la alegători la cei aleși.

Ce vrei să obții prin aceasta emisiune, ce dorești să ajungă la public?

Vrem să contribuim la însănătoșirea societății, la responsabilizarea clasei politice și la revigorarea conștiinței politice. Populația este în general neinformată și obișnuită cu tot felul de declarații și luări de poziții din partea politicienilor, care sunt departe de comportamentele politice din lumea statelor democratice și de drept. Această emisiune și propune o misiune pe atât de dificilă, pe atât de interesantă: să facă consumatorii tot mai sensibili la demagogie, „parvenism”, populism și minciună.

Este primul tău proiect video, spune-mi cine te ajută în pornirea lui, în realizare? De unde vin ideile?

E o idee care a apărut încă anul trecut, dar pe parcurs a suferit mai multe schimbări. Astăzi am ajuns la o formulă dinamică: o emisiune scurtă, cu multe inserturi. Ne propunem să oferim dinamism, tocmai pentru că utilizatorul de internet nu stă mult la un video și este greu de impresionat. Pregătirile le facem împreună cu colegii. Am beneficiat și de consultanța experților în cadrul unui proiect media al fundației SOROS Moldova. Cât despre idei, ele apar uneori instantaneu, alteori trebuie să-ți pui la contribuție imaginația și, mai ales, inspirația. Însă de multe ori politicienii moldoveni o dau în bară atât de evident, încât nu e greu să anticipezi: acest personaj cu siguranță va fi unul dintre eroii următoarei ediții.

Ce mai trebuie să știm despre acest proiect și când va începe?

Nu inventăm bicicleta, concepte asemănătoare au fost implementate în trecutul apropiat al pieței media de la noi. Problema e că majoritatea dintre ele sunt politizate. Vom lansa proiectul în iulie. Cu scopuri nobile, printre mișto-uri

Distribuie articolul: