Brandul Apifera continuă o tradiție apicolă de familie, transmisă din generație în generație. Astăzi, afacerea administrată de a treia generație de apicultori a evoluat dintr-un mic atelier într-un exportator recunoscut. Programul Bridge Missions, dezvoltat și implementat de Agenția de Investiții, în parteneriat cu Ukraine-Moldova American Enterprise Fund și Innovate Moldova, le-a facilitat accesul către piețe internaționale și parteneriate strategice.


Înființată în 2016, Apifera a devenit una dintre cele mai moderne companii apicole din Moldova. Într-o perioadă în care consumatorii optează pentru produse naturale, mierea de la Apifera a reușit să câștige încrederea consumatorilor din țară și de peste hotare. 

Am observat că mierea moldovenească, deși de o calitate excelentă, era puțin promovată internațional. Aici am apărut noi cu dorința de a valorifica potențialul excepțional al mierii din Moldova și de a o face cunoscută peste hotare. Primele provocări au fost legate de standardizarea calității, obținerea certificărilor europene și construirea încrederii pe piețele externe. Dar, datorită perseverenței și atenției la detalii, am reușit să ne facem remarcați prin calitate constantă, transparență și profesionalism”, a declarat Anatol Rusu, fondatorul companiei.

În prezent, mierea de salcâm, tei și polifloră este exportată în numeroase țări din Europa, inclusiv în SUA și Canada, fiind vândută atât în ambalaje vrac, cât și în borcane premium.

Fiecare lot de miere provine din stupine selectate din cele mai curate regiuni ale Republicii Moldova, iar fiecare etapă este atent monitorizată pentru a garanta puritatea produsului. Colectăm mierea de la apicultori pasionați din toate colțurile țării, oameni care împărtășesc aceleași valori ca și noi și contribuie la păstrarea autenticității fiecărui sortiment”, a menționat fondatorul Apifera.


Bridge Missions: o rampă de lansare spre parteneriate durabile

Pentru un producător care își dorește să ajungă pe piețele globale, prezența la expozițiile internaționale este esențială. Astfel a început prima colaborare dintre Apifera și Agenția de Investiții, în 2025, când compania a participat în Germania la prima misiune economică Bridge Missions.

Datorită sprijinului Agenției, am reușit să ne înscriem și să participăm la această misiune economică. Am dobândit o experiență extrem de benefică și pozitivă pentru compania noastră. Acest lucru a demonstrat cât de valoroasă poate fi colaborarea cu instituțiile de sprijin pentru afacerile locale în vederea promovării eficiente pe piețele externe. Ne-a oferit vizibilitate internațională, acces direct la noi parteneri și clienți și ne-a consolidat reputația Apifera ca exportator serios de produse apicole de calitate din Republica Moldova”, a adăugat Anatol Rusu.

Planurile de creștere a vizibilității companiei nu se opresc aici. Anatol Rusu planifică să se înscrie la misiunile din anul viitor și setează o listă de priorități care să scoată în evidență experiența vastă obținută în cadrul activităților susținute de Agenția de Investiții. 


Apifera exportă circa 90 % din producția sa (480 de tone de miere) pe piețele internaționale, iar cele mai populare destinații sunt Canada, Danemarca, Franța și Anglia.

În următorii ani dorim să extindem portofoliul de produse apicole premium. Vrem să investim în inovație, tehnologii și ambalaje sustenabile, păstrând în același timp tradiția și autenticitatea mierii moldovenești. În 2026, ne dorim să participăm la misiunea din Paris, unde planificăm să stabilim parteneriate exclusive cu piața scandinavă. În țările nordice, mierea este mai scumpă, dar și mult mai apreciată, deoarece consumatorii de acolo caută produse naturale și autentice”, a conchis Anatol Rusu.

Potrivit Asociației Naționale a Apicultorilor din Republica Moldova, în 2025, s-a exportat 3700 tone de miere, în valoare de 10 mil 700 dolari. Moldova exportă miere în 24 de țări, 90% fiind țările Uniunii Europene, dar și SUA. 

Programul Bridge Missions, implementat de Agenția de Investiții, este conceput pentru a crește competitivitatea companiilor locale pe plan internațional, prin participarea la întâlniri B2B, târguri, expoziții, forumuri și summituri. Astfel, micile afaceri pot stabili parteneriate strategice.

În perioada aprilie-noiembrie 2025, peste 250 de companii moldovenești din IT, agricultură, industrii creative, vin și turism s-au înscris în programul Bridge Missions, iar 110 au primit deja finanțări nerambursabile în valoare totală de 1,58 mil. lei. 

Înscrierea la acest program se face prin completarea formularului. Cu toate detaliile despre program puteți afla accesând acest document

Distribuie articolul: