Acest articol își propune să-ți arate căile și tehnicile de promovare online care aduc rezultate palpabile în 2023. Așadar, în cele ce urmează îți vom explica ce ai de făcut pe fiecare canal rezultativ de promovare digitală, ca să ai succes și vânzări tot mai multe din internet.

Top canale de promovare online și trucuri de utilizare corectă a acestora:

  • Social Media Marketing – o rețea de socializare este un mediu online utilizat pentru transmiterea unor mesaje de natură diferită (comercială, socială, politică). Un SMM eficient înseamnă lucrul asupra creșterii vizibilității online, întreținerea unei relații bune cu clienții și determinarea vizitatorilor să acționeze. Facebook este un site web care permite utilizatorilor, care se înscriu pentru profiluri gratuite, să se conecteze cu prieteni, colegi de muncă sau persoane pe care nu-i cunosc, online. Le permite utilizatorilor inclusiv să vândă produse / servicii sau să facă schimb de experiență. Instagram este o platformă de socializare care pune accent pe partajarea de fotografii și videoclipuri prin intermediul aplicației sale mobile. Poți prelua, edita și publica conținut vizual atât pentru urmăritori, cât și pentru cei care nu sunt urmăritori, atâta timp cât contul tău este public. Utilizatorii pot interacționa cu conținutul tău prin aprecieri, comentarii, distribuiri și salvări.

  • SEO – optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare. Este o ramură a marketing-ului online care își propune să îmbunătățească vizibilitatea unui site în rezultatele neplătite ale motoarelor de căutare, numite și rezultate organice. SEO generează o creștere în timp a vizibilității site-ului, dar rezultatele sunt durabile (se păstrează și mult după încheierea campaniei).

Cum faci SEO corect în 2023?

  1. Investește timp și efort în acumularea de backlink-uri.
  2. Construiește-ți autoritatea pe subiectul cel mai relevant afacerii tale.
  3. Bazează–te în strategia ta SEO pe o analiză robustă a cuvintelor-cheie.
  4. Nu ignora viteza de încărcare a site-ului.
  5. Plasează experiența utilizatorului în cap de listă.
  • Un loc tot mai important în SEO îl ocupă căutarea de tip voce – în acest caz se optimizează conținutul web pentru voce. Intenția e de a câștiga fragmentul recomandat din Google sau poziția zero pentru  site-ul tău De ce? Asistenți vocali, cum e Siri, folosesc fragmentul dat pentru a răspunde căutărilor de tip voce. Tot ce ai de făcut este să ai site-ul mobile-friendly, când folosești cuvinte cheie nu uita că în SEO vocal este vorba de exprimare naturală, aproape ca de la om la om, sfatul nostru ar fi să creezi o pagină de întrebări și răspunsuri care să conțină anume această formulare.
  • Google Ads (Pay per Click) – publicitate plătită – este una dintre cele mai pe larg răspândite sisteme de plată pentru publicitatea online. Agentul de publicitate își plasează anunțul în motorul de căutare și este taxat doar atunci când utilizatorul dă click pe anunțul său, cu alte cuvinte, plătește doar pentru trafic rezultativ. PPC permite o vizibilitate aproape imediată, însă doar atâta timp cât există buget. De asemenea, permite targetări orare, geografice etc. Google Ads a avut în 2022 o rată medie de conversie de 3,75% în toate industriile.

Există 3 cele mai populare tipuri de campanii în Google:

  1. Campanii de tip SEARCH – zilnic, motorul Google operează circa 8,5 miliarde de căutări. Răspunsul uneia dintre căutări poate fi chiar afacerea ta. Anunțurile de căutare sunt o formă de marketing de intrare, deoarece ajută pe cineva să facă cu un pas mai puțin pentru a găsi soluția necesității sale.
  2. Campanii de tip DISPLAY – acest tip de reclamă este unul mai “pasiv” decât reclama de tip Search.
  3. Remarketing – procesul de afișare a reclamelor direcționate către persoanele care v-au vizitat anterior site-ul sau au interacționat în alt mod cu brandul tău. Este un instrument extraordinar de puternic pentru a urmări cei 96-98% dintre oameni care vin pe site-ul tău, dar nu fac o achiziție. Deoarece acești vizitatori cunosc deja marca ta, au șanse mai mari să facă conversii decât un străin întâmplător pe internet.

  • E-mail marketing – obiectivul principal aici e de a rămâne în mintea clienților potențiali și de a oferi clienților actuali informații benefice, cum ar fi conținutul relevant din industrie, cupoane, reduceri ce fidelizează. Un mesaj de marketing prin e-mail bine proiectat și bine executat amintește foștilor clienți și celor existenți, precum și celor potențiali să viziteze site-ul tău web și le oferă stimulente în acest sens.
  • Video Marketing  – știai că videoclipurile reprezintă 82% din tot traficul online? Oamenii sunt mult mai predispuși să cumpere după ce au privit o recenzie video sau un tutorial despre un anumit produs. Și live-urile sunt incredibil de populare în rândul consumatorilor, căci acum oamenii petrec de trei ori mai mult vizionând videoclipuri live decât vizionează videoclipuri pre-înregistrate.
  • Promovare prin texte – vorbim aici de texte cu o încărcătură informațională potrivită  și cu tonul corect adaptat publicului tău țintă. Content marketingul generează cu 54% mai multe lead-uri decât marketingul simplu, iar 60% din utilizatori preferă companiile care produc conținut

Acum știi ce canale de marketing digital funcționează în 2023, regulile de bază de urmat sunt valoarea oferită și consecvența din promovarea ta online, care, vor aduce negreșit rezultate.

Distribuie articolul: