Se pare că mulți dintre șoferi ar trebui informați de ce nu e bine să lași mașina parcată la soare. Multe defecțiuni pot apărea din această cauză. Dacă faci asta în mod repetat pe timpul verii, mai ales în perioadele de caniculă, indiferent dacă ai o mașină nouă sau una mai veche, o să observi că vor apărea unele probleme. Playtech.ro a enumerat mai jos câteva dintre cele mai frecvente defecțiuni cauzate de căldura excesivă.

Cu toate că par durabile, automobilele sunt foarte vulnerabile la factorii de mediu. Căldura de pe timpul verii, când, pe caroserie, poate ajunge și la temperaturi de 70 de grade Celsius, este cel mai mare dușman al mașinii, după grindină.

În prezent, pentru a reduce greutatea și costurile de producție, companiile auto pun o mulțime de elemente din plastic la mașină. La exterior, ai, în mare parte, un înveliș metalic care se încinge infernal pe caniculă și ajunge să deformeze sau chiar să topească unele piese din plastic. De asemenea, la căldură, metalul se dilată, așa că nu e de mirare că prin toamnă, când se va răci vremea, o să auzi tot felul de zgomote în timp ce mergi cu mașina. Tot ce vezi la o mașină e asamblat, iar șuruburile mai cedează, în timp.

Mașina expusă mult timp la soare riscă să rămână fără frâne

Frânele sunt și ele afectate de expunerea prelungită la soare, chiar dacă mecanismele sunt situate sub caroserie. Nu uita de căldura emanată de asfalt care depășește uneori 50 de grade Celsius. Cele mai vulnerabile sunt furtunurile de frână, pentru că sunt din cauciuc, iar acesta se uzează prematur dacă e expus la temperaturi extreme. În timp, cauciucul își pierde flexibilitatea și devine aproape casant și se crapă sau se sfărâmă.

Aici trebuie inclusă și uzura prematură a anvelopelor. Căldura excesivă este și pentru ele un mare inamic.

Protejează bordul

Nu uita niciodată să aplici pe parbriz acel parasolar acoperit cu un material reflectorizant. Protejarea bordului este crucială pentru că acolo se găsesc principalele comenzi ale mașinii. Acolo este „creierul” automobilului tău. Asta înseamnă că e plin de fire, siguranțe și alte circuite. Căldura extremă le topește la propriu și o să te miri apoi de ce nu mai funcționează un far sau un martor luminos la bord.

În timp, chiar bordul în sine ajunge să crape. S-a întâmplat asta la o Dacia 1310. Crăpase ca un pepene în mai multe locuri, în ciuda faptului că razele soarelui n-au bătut direct în el pentru mult timp.

Volanul are și el de suferit din cauza soarelui

Este indicat să îmbraci volanul cu o husă specială ca să-i prelungești „viața”. Acesta se deteriorează în timp din cauza transpirației mâinilor, care conține săruri și alte substanțe care erodează materialul din care e făcut volanul. Dacă ai un volan îmbrăcat în piele, acesta e și mai vulnerabil. Soarele și, în general, căldura din habitaclu care, vara, devine ucigătoare, contribuie la deteriorarea volanului.

Cedează suspensiile

Mai exact, amortizoarele sunt cele care au de suferit în cazul expunerii prelungite la soare, mai ales dacă sunt suspensii pe ulei. Garniturile din cauciuc care asigură etanșarea camerelor amortizorului se uzează și poți avea scurgeri ale uleiului hidraulic.

Geamurile, la fel, sunt „prăjite” de soare

Sticla este unul dintre cele mai rezistente materiale la intemperii, dar nici aceasta nu e veșnică. Cel mai nefast efect pe care-l are soarele asupra geamurilor unui automobil este mătuirea lor. Din fericire, asta apare în zeci de ani, iar straturile protectoare care se aplică acum pe geamurile auto sunt foarte durabile.

Distribuie articolul: