Citim pentru că e o metodă perfectă de a structura strategiile de lucru, este o sursă inepuizabilă de inspirație (element indispensabil pentru un business de succes) și pentru că unele cărți sunt un șut direct în fund, la momentul oportun.

În plus, dacă ești antrepenor și ai o echipă, pe care nu doar ai de o condus, ci să o și motivezi. Deci, este indispensabil să dezvolți niște obiceiuri sănătoase, precum e lectura.

Ce cărți citesc oamenii de afaceri?

1.„Mintea extinsă” de Annie Murphy Paul, un volum apărut la Editura Publica, care dezvăluie potențialul minții creative prin intermediul neuroștiințelor. Este vitală pentru persoanele care activează în domenii creative.

2.„Munca echitabilă” de Kim Scott. Încă un volum interesant de la editura Publica, care reflectă asupra problemelor din spațiul online, precum e discriminarea sau bullyingul. Perfect pentru persoanele care scriu mesaje comerciale sau concep strategii publicitare pentru afacerile lor.


3.„Idei cu lipici” de Chip și Dan Heath – o minunată sursă de idei, atunci când ești în pană de ele.

4.„Strategia oceanului albastru” de Renee Mauborgne și W. Chan Kim vorbeşte despre calea ce ajută companiile să găsească şi să dezvolte ,,oaceanele albastre” (pieţe în creştere, cu o competiţie mică) şi să evite „oceanele roşii” (pieţe saturate, unde competiţia este intensă).

5. „Deep work” de Cal Newport – în timp ce unii colegi fac totul să pară așa de ușor, își termină sarcinile rapid și rezolvă cu succes situațiile imprevizibile, sunt alții, care abia dacă se încadrează în timpul de lucru, sau nici nu reușesc să își termine treburile zilnice, nu pot ține o agendă și se simt copleșiți când apar evenimente neprevăzute. Dacă te afli în a doua categorie, înseamnă că ai nevoie să îți dezvolți abilitățile de time management, pentru a fi mai organizat la job și a lucra mai eficient. Iată de ce ai nevoie de această carte.

6.„Your brain at work” de David Rock – avem, probabil, cea mai cunoscută carte despre productivitate și time management. Anume ea a dat naștere unei întregi industrii și obsesii în cultura americană. Este un bestseller cu milioane de exemplare vândute în toată lumea și tradusă în foarte multe limbi. A fost prima carte citită la greu, despre managementul timpului și probabil și cea mai de impact.

7.„Persuasion IQ: The 10 Skills You Need to Get Exactly What You Want” de Kurt Mortensen, pentru cei ce înțeleg că zi de zi noi convingem pe cineva, mai ales în viața profesională. Cartea nu o să te transforme instantaneu într-un om care convinge într-un mod excepțional, însă o să te ajute să cultivezi și să valorifici ce ai deja în tine!

8.„Predictably irrational” de Dan Ariely – se referă la înțelegerea profundă a ceea ce, realmente, stimulează clientul să ia decizii. Se spune că rareori focus grupurile funcționează: dacă studiem ce spun intervievații, mai eficient este, însă, să urmărim activitatea lor cerebrală, ca să le înțelegem acțiunile… iraționale!

9.„Cum să-ți turbopropulsezi afacerea aplicând neîntrerupt 12 strategii-cheie” de Chet Holmes – Poți să ai cel mai bun serviciu / produs, dar zero vânzări, dacă nu interacționezi eficient cu clientul tău. El e cel care îți dictează regulile și îți aduce profitul, așa că… oferă-i calitate în comunicare!

10. „Sânge rău” de John Carreyrou – Dacă ești la începutul unei afaceri și vrei să înveți din greșelile altora, atunci această carte îți este predestinată. Elizabeth Holmes a devenit un antreprenor de succes grație companiei sale Theranos, dar… Cu ce preț? Angajați nemulțumiți, un produs care nu e gata, teste măsluite și investitori trași pe sfoară. Volumul lui John Carreyrou se citește cu același dinamism ca și un roman detectiv. Doar că aici avem cruda realitate și percepția asupra unor acțiuni eronate. O carte care îți pune la dispoziție instrumentarul necesar pentru construirea cadrului general de comunicare B2B și asigurarea consecutivității, atât de necesare în departamentul de vânzări.

11.„Hiper-capitalism” de Larry Gonick și Tim Kasser – Necesitatea unei educații financiare este vitală, mai ales în condițiile prezentului. Și pentru că educația poate fi distractivă, am ales volumul „Hiper-capitalism” de la Editura Rao, un comics despre economia modernă, valorile ei și cum să le schimbăm.

12.„Curajul de a fi vulnerabil” de Brene Brown este o culegere de observații privind vulnerabilitatea într-o lume sălbatică, plină de prejudecăți. În unul din interviurile sale, Brene Brown a afirmat: „Inovația, creativitatea și schimbarea se nasc din vulnerabilitate.” Cartea prezintă niște principii foarte simple și te învață să deleghezi eficient.

Tu, antreprenor de succes, citești? Și de ce?

Distribuie articolul: