Întrebată de jurnalişti în 1955, în cadrul unei emisiuni la radio, ce poartă în pat, Marilyn Monroe a răspuns fără ezitare: „Chanel No 5, desigur.” Această esenţă este probabil cea mai distinsă din istoria parfumurilor, purtată de milioane de femei de la lansare în 1920 şi până în prezent.

Se pare că Coco Chanel şi-a dorit un parfum care să le reprezinte pe femei subtil, dar complex, un simbol al feminităţii şi al unui rafinament clasic elegant. În acele vremuri, toate parfumurile de damă miroseau a flori şi nu rezistau mult timp pe piele. Atunci au fost introdusă componenta sintetică ce putea fi combinată cu componenta naturală pentru un miros mai puternic, mai deosebit şi care să persiste mai mult timp pe piele.

Parfumierul Ernest Beaux i-a prezentat creatoarei Coco Chanel o compoziţie de 5 arome. Atunci Chanel a ştiut – un parfum care în mod deliberat miroase artificial, într-o sticlă cu linii drepte, masculine, modernă (la vremea aceea toate parfumurile erau în sticle cu formă rotundă), un parfum care să îi amintească de mirosul săpunului din vremea copilăriei. Parfumul a fost inconfundabil, nu miroasea a flori, iar numele acestuia se pare că are legătură cu data lansării, pe 5 mai 1921, dar şi cu cele 5 arome

Parfumul conţinea peste 80 de ingrediente diferite, fiind un mix între componenta naturală şi cea sintetică.

Neaşteptat pentru vremea respectivă, era alcătuit din cele 3 note ale oricărui parfum din zilele noastre: nota de vârf (prima pe care o simţi când atingi parfum de piele) era una sintetică ce intensifica simţurile.

Rivalul ei, Paul Poiret lansase în 1911 o linie de parfumuri denumită Les Parfums de Rosine după numele fiicei mai mari a acestuia. Fiecare parfum era inspirat de câte o rochie a creatorului, astfel încât când purtai rochia îţi era recomandat să porţi şi parfumul respectiv. Deşi a combinat şi el elemente naturale cu sintetice în parfum, nu a înţeles importanţa componentei de marketing şi oportunitatea pe care i-ar fi dat-o brandul şi anume să numească parfumul după numele casei de modă. Coco Chanel a înţeles acest lucru 10 ani mai târziu. Parfumul acesteia îi purta numele. Mai mult decât atât, Chanel a fost cea mai mare fană a parfumului, ea purtându-l prima peste tot. Al doilea mare ambasador după Coco Chanel a fost Marilyn Monroe care a şi apărut în campaniile publicitare.

Călătoriile cu avionul şi magazinele dutty-free au făcut ca femeile din toate clasele sociale să îşi cumpere parfumuri de-a lungul anilor 60. Anii care au urmat acestei decade au transformat brandurile în prădători de clienţi cu campanii de marketing agresive. Chanel No 5 a apelat la imaginea diferitor celebrităţi ale vremii, de la Marilyn Monroe (1954), şi continuând cu actriţa şi modelul Suzy Parker (1957), Ali McGraw (1966), Catherine Deneuve (1972), Carole Bouquet (1986), Nicole Kidman (2005), Brad Pitt la lansarea variantei bărbăteşti (2012), Audrey Tautou (2012), supermodelul Gisele (2014), Lily-Rose Depp, fiica actorului Johnny Depp (2016).

 Acest parfum rămâne unul mereu la modă, nu ţine cont de sezon sau de tendinţele în materie de parfumuri, de aceea este cel mai bine vândut parfum, dar şi cel mai cunoscut.

Surse: Verdict/Historia

Distribuie articolul: