Mia Barc este autoarea seriei „Secretele unui puști afacerist”, o lectură obligatorie pentru copiii care visează să își deschidă un business. Originară din România, cu o pasiune aparte pentru scris, a reușit datorită cărților să se afirme profesional, iar fiecare cuvințel scris a luat startul după multă şcoală şi experienţă în domeniul marketingului.

Revista EA.md își propune să facă auzite poveștile femeilor antreprenoare și de peste Prut. Începem seria interviurilor cu oameni de succes, talentați, iscusiți și îți vor transmite o doză de inspirație și motivație în același timp!

Numele Mia Barc este un pseudonim. De ce?

Aşa am simţit, nici mie nu îmi este foarte clar de ce am ales pseudonimul și de ce acest nume. Cel mai probabil sunt două motive combinate: unul este dorința mea de anonimat, nu mi-au plăcut niciodată luminile scenei. Un alt motiv este faptul că scriitoarea Mia Barc este o manifestare mult mai jucăuşă a ceea ce este personalitatea mea, este un picuţ altcineva. Îmi face o plăcere imensă să scriu, imaginez dialoguri şi mă autoironizez cu mare uşurinţă. Iar, faptul că mulţi dintre copiii cititori mi-au transmis bucuria lecturii reprezintă o confirmare şi cea mai plăcută recompensă.

Cum ai pornit afacerea? A fost greu?

Plăcerea scrisului există de mulţi ani, a fost un antrenament pentru cărţile de acum. Ezitările au intervenit doar la momentul publicării, nu aveam informaţii despre tipar, distribuţie etc.

Vorbeşte-ne despre cărţile tale.

În seria “Secretele unui puşti afacerist” sunt publicate două cărţi – “Mere verzi şi roşii” (este tradusă în limba engleză) şi “Culoarea banilor”, urmează o a treia. Subiectul principal este antreprenoriatul.

Amble cărţi vorbesc despre generozitate şi bun simţ într-un context economic, de afaceri. Am adăugat multe informaţii de cultură generală, iar personajele principale sunt copii isteţi şi interesaţi să înveţe lucruri noi. Ei construiesc afaceri, pas cu pas, împreună cu cititorul. Trec prin aventuri amuzante, povestesc întâmplări haioase, se autoironizează. Fiecare concept, fiecare termen, este însoţit de explicaţii cu exemple. Exemplul şi cuvintele sunt cele care fac ca marketingul, comerţul, finanţele să fie uşor de înţeles.

Experienţa de 15 ani şi studiul din domeniul marketingului şi finanţelor mi-au fost chezaş, iar apropierea de copii a fost un ghid fără de care nu aş fi avut nici motivare şi nici direcţie. Ei mi-au vorbit despre necunoscutele lor iar unele întâmplări povestite în cărţi sunt trăite chiar de ei.

De ce consideri important să vorbim celor mici despre bani, afaceri, marketing? 

Motivul e cumva explicat pe coperta 4 a cărţii Culoarea banilor: Lumea aceasta, a băncilor este şi lumea banilor, iar lumea banilor este lumea noastră. Încă de acum 5000 de ani, sumerienii au inventat scrisul se pare că nu pentru a scrie poezii şi nici pentru a nota întâmplări drăguţe despre copiii lor, ci pentru a păstra clară şi de necontestat informaţia despre impozite, plăţi şi datorii, sau proprietăţi. Iar, de atunci ţinem volanul pe direcţie.

Pentru Max a fost nevoie să cunoască domeniul afacerilor în general, nu doar partea lui financiară: plan de afaceri, competiţie, mix de marketing, înainte de a-şi deschide galeria online. Dar a reuşit. Iar succesul lui poate deveni succesul tuturor celor care sunt mânaţi de această dorinţă şi citesc.

Subiecte complexe, aparţinătoare ştiinţelor studiate în facultate, cum sunt comerţul, marketingul sau finanţele devin interesante şi amuzante dacă găseşti exemplele şi cuvintele potrivite vârstei şi preocupărilor cititorului.

Am văzut în prezentarea cărţilor că vorbiţi despre o Supracopertă. Despre ce e vorba?

Copiii au pasiuni şi activităţi preferate, care pot fi altele decât cititul. Am discutat cu părinţii care încercau tot felul de metode, unii le făceau pe plac alţii aplicau pedepse, doar-doar se vor apuca de citit. Am încercat să găsim o soluţie, care în timp ne-a dovedit a fi benefică: SUPRACOPERTA care vorbeşte cititorului despre pasiunea lui. SUPRACOPERTA este o “învelitoare” pentru coperta originală a cărţii, care aduce o notă foarte personală cărţii: numele cititorului scris în culoarea preferată şi pasiunea lui sau activitatea favorită. Cititorul se simte astfel, parte din carte.

Unde găsim cărţile, noi, cititorii din Republica Moldova?

Pot fi cumpărate de pe website www.secreteleunuipustiafacerist.ro, câteva librării online şi platforma emag.

Pentru publicatia EA.md, vom deschide o CAMPANIE PROMOTIONALĂ, pe toată durata lunii aprilie: primim întrebări despre afaceri, comerţ, marketing, finanţe, formulate de copii şi adolescenţi la adresa [email protected]. Vom răspunde fiecărui mesaj, iar întrebarea cea mai interesantă va fi premiată cu pachetul de cărţi „Mere verzi şi roşii”şi „Culoarea banilor”.

Distribuie articolul: