Politică inovativă de promovare în turism include mai ales promovarea online pentru afacerile din domeniul turismului. Or, numărul persoanelor care folosesc timp de ore bune internetul în fiecare zi este într-o continuă creștere. Tocmai din acest motiv este esențial ca fiecare business unitate de  să dispună de un site propriu de prezentare în care să pună la dispoziția turistului toate informațiile necesare. 
Pașii pentru crearea strategiei tale de marketing:
  1.  definești mesajul de marketing și audiența sa: ce urmează  fie anunțat și cărui profil de client îi va fi adresat acesta? Cum să-l informezi pe consumator asupra produsului turistic și săi dezvolți o atitudine pozitivă față de ofertă? Aici este foarte important să adapteze mesajul pe 3 nivele: nivel cognitiv (prin prezentarea de informații utile și de interes), nivel afectiv (auditoriul să fie trezească dorința), fie la nivel comportamental (să determine acțiune din partea clientului-țintă).
  2. Să se aleagă momentul sau perioada derulării campaniei și locul (localitatea, zona sau țara).
  3.  se selecteze canalele prin care vor fi transmise informațiile despre campanii și promoții.
  4. Să se decidă bugetele dedicate fiecărui canal de comunicare în parte: online (SEO, Google Ads, Google Display), sau offline (TV, Billboard, Flyere). Bugetarea se face în funcție de 4 elemente cheie: cifra de afaceri (de obicei 10% din venit este dedicat marketingului), resursele disponibile și lichiditățile care pot fi investite; obiectivele ce sunt urmărite, eforturile de marketing ale concurenților.

 Forme de promovare în turism: offline vs. online

Așadar, este esențială prezența pe agregatoarele de oferte turistice cu ar fi: infoturism.ro, turistinfo.ro, sau infoturism.ro care încheie contracte direct cu unitățile de cazare, dar și cu agențiile de turism. Aceste site-uri oferă posibilitatea de a-ți promova afacerea, prin prezentarea ofertei tale după cum urmează: serviciile de acomodare oferite, până la 20 de fotografii, harta zonei unde se află afacereaDe menționat aici este că site-urile de promovare a afacerilor din turism nu au spațiu suficient de prezentare exhaustivă a unităților de cazare sau ofertelor venite din partea agențiilor de turism.
Idei de promovare în online
  • Folosește video tururi și seturi de poze, dar și texte detaliate pentru a convinge. Produsul turistic nu poate fi testat în avans, astfel încât activitatea de promovare turistică trebuie să includă multă descriere, niște creativitate scriitoricească pentru a compune texte convingătoare și atrăgătoare, precum și exactitate în expunerea produsului oferit.
  • Folosirea formatelor distincte pentru promovarea mesajului publicitar – podcastul, blogul și social media sunt medii ce permit libertată deplină și creativitate în exprimare. odată cu acordarea de interviuri de către personalul firmei de turism, când clientelei i se furnizează, subtil, toate informațiile care astfel ar trebui  facă obiectul mesajelor publicitare propiu-zise; prin scrierea și publicarea unor articole sau reportaje de către reporterii din    mass-media; cu prilejul unor talk-show-uri realizate de către posturile de radio sau de televiziune pe teme turistice; cu ocazia decernării unor premii sau distincții firmelor de turism pentru calitatea serviciilor pe care le oferă.
  • SEO și Google Ads – prezența cu oferta ta turistică în rezultatele motorului de căutare atunci când este scrisă o interogare ce se referă la produsul turistic are multiple avantaje de vizibilitate și generare de leaduri realmente interesate de călătorii.
  • Parteneriate cu organismele furnizoare de clientela turistică – întotdeauna colaborările, atât online (bannere sau prezența cu logoul la organizații partenere), cât și cele din offline (cum ar prezența la evenimente cu roll-upuri, flayerele) sunt o idee bună de sporire a vizibilității produsului tău turistic.

Concluzie despre promovarea în turism

Să nu uităm că turismul are mai multe funcții de îndeplinit în viața persoanelor antrenate în diverse vizite, cum ar fi: cea culturală, cea educativă și cea estetică. Așadar, promovarea turistică, fiind implicată direct în organizarea bună și eficientă timpului liber al oamenilorcontribuind la o mai bună recuperare și odihnă a oamenilor, dar și la culturalizarea maselor, ceea ce face din promovarea turismului o sarcină deopotrivă interesantă și provocatoare chiar și pentru cel mai experimentat marketer.

În turism calitatea prestării vine mereu cu-un efect de bumerang, tocmai din acest motiv, asigurarea de asistență de calitate superioară pe timpul consumării produsului va servi ca încă un canal de promovare prin recomandări și recenzii online și offline. 

Distribuie articolul: