Industria textilă, de rând cu alte domeniu conexe, a suferit mult din cauza pandemiei de Coronavirus. Cu toate acestea, resetarea afacerilor a ținut mult ai de managerul perspicace și inventiv. Cristina Cujbă a fost conștientă chiar de la lansarea Privilege Tuxedo că nu va fi ușor să convingă publicul să aleagă un brand haute-couture, dar s-a înarmat din capul locului cu toate argumentele care să țină. Cum și-a reorganizat Brandul întreaga activitate și ce perspective sunt pentru anul ce vine, aflăm de la Cristina Cujbă, fondatoarea Privilege Tuxedo, în interviul ce urmează.

Cristina, ce a schimbat pandemia în abordarea voastră în afacere, ce concluzii poți trage la câteva luni de izolare?

Ne-am trezit și noi, alături de o lume întreagă, într-o nouă realitate. Realitate care a afectat, a dat peste cap planuri, strategii și to-do list-uri. Pot spune, însă, că întreaga industrie ușoară nu a fost nici pe departe în cea mai dificilă situație, noi fiind implicați în prima perioadă în producerea echipamentului medical de protecție ca și marea majoritate a fabricilor și atelierelor din țară. Sunt recunoscătoare pentru această experiență, pe noi ne-a ajutat să dezvoltăm atelierul prin noi parteneriate și colaborări. 

Cum v-ați reorientat în stilul creațiilor, către ce piese se orientează femeile în această perioadă?

Clasicul rămâne a fi neschimbat. Cu siguranță. Așa a fost în cazul nostru. Probabil încă mai mult după îndelunga perioadă de izolare. Observasem un comportament specific în rețelele de socializare la momentul analizei și creării statisticii. În general a fost ca un experiment această perioadă, se întețise interesul vis-a-vis de ținutele clasice în necesitatea femeilor de a arăta bine. Mi-am zis că e vorba de o senzație psiho-corporală care motivează un anumit comportament. Costumul îți creează o stare de aplomb! Te simți susținută de linia lui clară, de țesătura sa limitativă care mai și „vorbește” prin simpla prezență, coloană vertebrală dreaptă, cap sus și privire ridicată – odată îmbrăcat, te activează! Asta a și fost explicația. Iar nouă nu ne-a trebuit mult – odată testată senzația asta pe propria piele. Deci, de reorientări, în Privilege nici nu a fost vorba.

Cum vezi tu femeia care poartă Privilege Tuxedo și/sau în ce categorii ai încadra-o?

Noi din start am știut cum este ea: Femeia PRIVILEGE îşi poartă cu demnitate atuurile şi aerul elegant, iar confirmările că arată bine sunt doar accentuate prin ţinutele noastre. Filosofia brandului nostru e grija şi atenţia acordată fiecărei femei. Cine ne cunoaşte, ştie despre ce vorbesc.

Cum îți place să le motivezi, inspiri pe femeile care îți pășesc pragul?

E absolut extraordinar să le cunoști pe fiecare sau să le descoperi în cele câteva întâlniri pe care le avem în Guest Room. Iată de ce, după doi ani de activitate, eu încă sunt prezentă la întâlnirile cu fiecare femeie. Nu pot delega această sarcină – plăcere și satisfacție pură pentru mine. Sunt risipite câteva bariere chiar în cadrul primei întâlniri, prima fiind: ceva ce ar dori să ascundă, să mascheze sau din contra – să scoată în evidență trăsături, nefiind iubit tot amalgamul cel de trăsături feminine pe care îl deține. Cert e faptul că încă nu am întâlnit în Guest Room o femeie care să fie absolut mulțumită de felul cum arată. Mă întristează cumva. Avem femei extraordinare, demne de toată admirația. Iar eu asta fac deja de doi ani – admir. E mai mult decât o motivație să admiri o femeie. 

Ce calități atunci crezi că sunt definitorii pentru o femeie stilată, modernă?

Respectul și dragostea față de sine! Două cele mai importante calități după mine. Restul calităților vor lua cea mai naturală și firească formă.

Vorbești cu atâta pasiune despre un stil nemuritor. Este el valabil și acasă, mai ales în condițiile actuale? Cum putem fi stilate acasă?

Nu prea am obiceiul de a lucra acasă, dar dacă totuși sunt nevoită să o fac câteodată, atunci nu reduc din importanța outfitului meu. Or, starea mea de spirit e deseori creată de felul cum sunt îmbrăcată. 

Desigur nu mă vei prinde îmbrăcată în costum acasă, eu fiind adepta ținutelor comode atât, pentru corp cât și pentru starea mea de spirit. Dar, cu siguranță n-o să trec prin fața oglinzii îmbrăcată în tricourile soțului meu și vreo pereche de șosete flaușate cu steluțe (zâmbește).

Am o colecție de homewear cusută, pe care o reînnoiesc de fiecare dată când am nevoie să-mi alint confortul. Vara în garderobă e prezentă mătasea și dantela, iar iarna bumbacul și catifeaua. Le asortez cu papuci de casă, de preferat pufoși sau niște pene pentru un strop de eleganță.

Cristina, suntem la final de an, ce concluzii ai tu, într-un an atât de diferit, ca să nu zic greu?

Sunt recunoscătoare pentru experiență. Tot ce se întâmplă e cu un scop. Noi granițe și limite setate anterior de către mine au fost depășite, iar asta e cea mai importantă realizare a acestui an. Am descoperit că, chiar dacă suntem generația unui trecut plin de încercări, suntem societatea care adoră să se lamenteze. Mult. Mai puțină jale și mai multă muncă. Îmi repet asta ori de câte ori îmi răsare în gând vre-un mugure de „mi-e greu”. 

Ce scopuri ai trasat pentru brand în anul ce vine?

Doar unul: să descopere și mai multe femei deosebite, prin experiență, prin trăiri, prin imperfecțiunile lor.