Recunosc, m-a bucurat mult să citesc o carte scrisă de o basarabeancă în 2022, să descopăr orașele noastre, realitățile noastre și mentalitatea moldoveanului de rând într-un roman bine elaborat. Jurnalistă, prezentatoare TV și mamă, autoarea Ileana Rusu este cea ce a lansat la Editura Arc un roman curajos, contrariant și profund. Debutul său literar a avut loc în 2005, cu placheta de versuri Regele surd”. Dar cartea aceasta e diferită.

În „Femeia de la poarta închisorii” descoperim un text mustos și colorat, un fir narativ complex și încâlcit despre ce-i poate face viața unei femei care știe să simtă. Romanul e condimentat cu metafore delicioase, iar cartea e scrisă în limbaj extrem de… ascuțit, pe alocuri vulgar și extrem de inteligent. Eclectică, murdară și multidisciplinară – așa aș caracteriza narațiunea. Este vorba de o lectură care te poartă, te face să simți, să fii acolo, la poarta închisorii. Cu o construcție ca de serial, care aduce cele 3 fire narative să se contopească abia spre finalul cărții, lectura te va ține cu sufletul la gură și-ți va aduce o doză „nesănătoasă” de suspans.

Romanul cu mențiunea 16+ are mai multe mesaje, dar cel mai important e că iertarea cheamă noi păcate. Și da, o oarecare doză de prostie are fiecare în viața sa, așa cum a avut și Margo și care a costat-o prea mult. Apoi, la pușcărie se ascund, deloc paradoxal, cele mai iscusite minți de escroci. Știți câte femei le-au căzut în plasă? Nici eu, dar cred că foarte multe.” – spune Ileana despre cartea sa.

Recomand lectura tuturor femeilor rătăcite în iubiri oarbe, dar și celor care știu deja ce vor de la viață. Cartea se potrivește și bărbaților curajoși, care vor să pătrundă în lumea unei femei colorate, dezinvolte și dezinhibate.