Scolioza, durerile de coloană și chiar monturile pot avea o cauză la care puțini dintre noi se gândesc. Felul în care pășim. Care este explicația sau la ce trebuie să fim atenți a explicat specialistul în kinetoterapie într-un material pe AGORA.

Viorel Mastac este kinetoterapeut. Consultă cel puțin opt pacienți pe zi, iar pentru a afla cauza durerilor examinează în totdeauna felul în care aceștia pășesc. Dacă avem arcul plantar înalt și există și o rigiditate a tălpii, tendința este să călcăm prea mult în exterior.

Felul în care pășim afectează coloana vertebrală

„Totul se începe de jos în sus. Se începe cu schimbările în articulația genunchiului. Se schimbă mai departe poziția genunchiului și articulația femurală. Până la urmă duce la schimbări a mușchilor bazinului, iar mai apoi și regiunea lombară. Foarte des, de la aceea că noi nu mergem corect, nu pășim corect și postura coloanei vertebrale nu este corectă”, explică kinetoterapeutul.

La ce trebuie să fim atenți

„Coloana vertebrală ne este afectată de mulți factori. Unii dintre ei sunt faptul: cât noi mergem, cum este încălțămintea., cum punem piciorul, talpa. Când mergem nu trebuie să batem în călcâi. Mersul corect este atunci când fixarea tălpii este pe partea laterală a tălpii, după care trecerea în degete”, mai spune specialistul.

Viorel Masta, kinetoterapeut

Mersul greșit poate duce la scolioză sau coxartroză. Pe lângă aceasta pot apărea și probleme la genunchi, menisc, tendoane sau discuri intervertebrale.

„Când încălțămintea e cu talpa dură, evident că trebuie să ne așteptăm la dureri de spate și complicații la coloana vertebrală, pe articulațiile femurale și pe articulațiile genunchilor”, mai menționează Viorel Masta.

Cum stăm corect la masă

„Eu nu stau încovoiat. Dacă nu îmi este comod așa, eu mi-am schimbat altfel poziția, iar talpa la mine este înainte de genunchi. Niciodată eu nu țin tălpile sub scaun. Al doilea lucru pe care îl fac este să-mi fixez spatele drept, iar după asta m-am fixat în antebraț. Atunci toată greutatea spatelui este pe umeri și pe mâini. Mie îmi este comod pentru că eu în această poziție eu nu sunt încordat”, precizează kinetoterapeutul.

Citeste continuarea pe AGORA.md